۲۶ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۴۲

حسینی:

مدیریت تعالی در دو هزار مدرسه اجرایی می شود

مدیریت تعالی در دو هزار مدرسه اجرایی می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای مدیریت تعالی در دو هزار مدرسه این استان خبر داد و افزود: از ابتدای مهرماه دو هزار مدرسه ابتدایی، پنجشنبه ها تعطیل نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، جوادحسینی عصر دوشنبه در جلسه ستادپروژه مهر 94-93 اظهار کرد: از اول مهر، مدیریت تعالی مدرسه در دو هزار مدرسه اجرایی و دو هزار مدرسه ابتدایی، پنجشنبه ها تعطیل نیستند و یک روز با نشاط را می گذرانند.

وی با اشاره به این که تشکیل ستاد پروژه مهر برای هرچه بهتر و با شکوه برگزار شدن این بزرگداشت عظیم، نشانه اهتمام به نحوه ثبت نام کیفی در مدارس و تشکیل کمیته های برگزاری مراسم می باشد، ابراز داشت:دو هزار مدرسه درکشور نیز از مهرماه بودجه ریزی عملیاتی خواهند داشت.بدین معنا که هزینه معلمان و دانش آموزان در اختیار مدیران قرار می گیرد.

وی گفت:8 درصد از این طرح به مدارس خراسان رضوی اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی پروژه مهر را عملیاتی شدن برنامه های نهاد تعلیم و تربیت دانست وبا استناد به گفته وزیر آموزش و پرورش که روز اول مهر را روز ملی ایرانیان معرفی کرده که باید در اول مهرماه گرامی داشته شود،تاکید کرد:ادارات برای تجهیز مدارس از نمایشگاهی که به همین منظور اقلام را ارائه می دهد،نسبت به تجهیز اقدام نمایند.

حسینی در خصوص تعمیر و نگهداری مدارس  از سوی مدیران تاکید، بهسازی و نوسازی مدارس را در انجام پروژه مهر الزامی دانست.

وی با بیان این که ثبت نام باید روان، آسان، شفاف و قانونی باشد؛اذعان کرد:این فرایند بایستی مشتری مدارانه بوده و ما از مدیری نخواهیم پذیرفت که مشکلی برای اولیا درست کند.هرچند مدیران در چهارچوب قانونی حرکت ، باعث رضایت و موجب سرمایه اجتماعی می شوند.

پروژه مسکن مهر چالش آموزش و پرورش

وی کمبود فضاهای آموزشی به ویژه در مناطقی که پروژه های مسکن مهر اجرا شده را از چالشهای اساسی این مناطق معرفی و اضافه کرد:هم اکنون در گلبهاربرای 15 هزار جمعیت، مدرسه پیش بینی نشده است.

حسینی کارشناسان خود را ملزم به شناسایی فضا و رفع این بحران کردو افزود:در شهریور ماه روسای ادارات نواحی و مناطق با حضور در خطبه های نماز جمعه و رسانه ها، مردم را نسبت به گرامیداشت روز ملی اول مهر ماه، آگاه خواهند ساخت.

وی از ارزیابان مدارس خواست با نظارتی مبتنی بر استراتژی های سازمانی و معطوف بر پاداش و تنبیه متناظر بر این اهداف، برعملکردمدارس نظارت کنند.

دانش آموزان خراسانی ستاره شدند

وی از راهیابی 23 دانش آموز این استان به مرحله دوم المپیادهای جهانی خبرداد و تصریح کرد: یک تن در رشته ادبی، یک تن در ریاضی، سه دانش آموز در رشته زیست، شش تن در شیمی، پنج تن در فیزیک، شش تن در کامپیوتر و یک تن نیز در رشته نجوم به این مرحله رسیده است.

وی اختصاص 120 میلیارد تومان به سرانه مدارس را نقطه عطفی برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در مدارس عنوان و از مدیرانی که سال گذشته بدون تخصیص اعتبار مدارس به خصوص شبانه روزیها را اداره کردند؛ سپاسگزاری کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش نیز در این نشست براطلاع رسانی به مدیران جدید در خصوص بزرگداشت روز ملی اول مهر، تاکیدکرد.

علیرضا کاظمی افزود:جابه جایی مدیران نباید به اجرای این برنامه ملی خللی وارد کند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش نیز خطاب به مدیران یادآور شد:نسبت به حفظ و نگهداری تجهیزات مدارس دقت لازم را داشته باشند.

رمضان نیری اظهارداشت:متاسفانه خیلی وقتها تمرکزمان بیشتر بر خرید و دپوی امکانات است تا استفاده بهینه و نگهداری از آن .

معاون ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز دوره ای کردن مدارس ابتدایی به دو دوره اول، دوم و سوم و دوره دوم چهارم، پنجم و ششم برای سلامت روان و اخلاق دانش آموزان را ضروری دانست.

طاهره عرفانیان خطاب به خانواده ها تصریح کرد:در مناطقی که این طرح اجرا می شود، نیازمند همکاری اولیا هستیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و اسناد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در ادامه برحفظ رویکرد مشارکتی در اجرای روز ملی اول مهر تاکید کرد.

ولی قلچی گفت:حضور 2هزارو 500 خیر در دو هزار مدرسه مشهد می تواند نقطه عطفی برای استان بوده و با ایجاد فضایی متفاوت از حضور مسئولان در مدارسی که تحصیل کرده اند، نوید بخش دانش آموزان شویم.

سپس مجتبی افشار از حوزه ارزیابی ، عملکرد وپاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش برنظارت دقیق از ادارات و مدارس در اجرای پروژه مهر و نحوه ثبت نام اشاره کرد.

مجتبی افشار ضمن درخواست از مسئولان مدارس مبنی بر عدم ارسال گزارش کار به صورت مکتوب و تنها از طریق شبکه اطلاع رسانی بر انجام ابتکارات و خلاقیتها نیز، تاکید کرد.

کد خبر 2313256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha