۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛  

طراح فرانسوی بسته‌بندی "جام" را انجام داد

طراح فرانسوی بسته‌بندی "جام" را انجام داد

به دلیل ورزشی بودن رویداد جام جهانی، دلیلی ندارد پای طراحان و برندهای درجه یک به جام باز نشود، به همین دلیل یک طراح فرانسوی جام قهرمانی جام جهانی را آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جام جهانی، لوییز ویتون طراح مشهور فرانسوی طراحی صندوقچه حمل کاپ جام جهانی را برعهده گرفته است. این کاپ که باید در آخرین روز جام جهانی 2014 به برنده آن اهدا شود، در یک بسته بندی جدید رونمایی شد.

این صندوقچه از بالا باز می‌شود و دو دستکش سفید در داخل آن جا سازی شده که اهدا کننده جام باید آن را به دست کند، جام را به دست بگیرد تا به کاپیتان تیم برنده اهدا کند. این جام روز 13 جولای (22 تیرماه) در استادیوم ماراکانا در ریودوژانیرو به تیم برنده اهدا می‌شود و جام باید در این صندوقچه به ورزشگاه منتقل شود.

پوشش این صندوقچه از چرم قهوه‌ای طراحی شده و داخل آن سیاه است. ققل این صندوقچه در بخش بالای آن جاسازی شده و در آن از بالا باز می‌شود و جام از آن بیرون می‌آید. لوییز ویتون کمپانی محصولات چرمی است و امسال برای دومین بار با فیفا همکاری می‌کند.

این کمپانی که قدمتی 150 ساله دارد، سالانه حدود 450 سفارش ویژه برای برنامه‌های مختلف دریافت می‌کند و در دوره پیش جام جهانی نیز این مسئولیت را برعهده داشت. این کمپانی ساخت صندوقچه حمل کاپ آمریکا را نیز برعهده داشت.

پس از جام ژول ریمه، کاپ جام جهانی را فیفا از میان 53 طرح در سال 1983 انتخاب کرد. این جام را که تندیس ساز و سنگتراش ایتالیایی سیلویو گازانیگا اهل میلان طراحی کرده و ساخته است. جنس جام طلای ۱۸ عیار، وزن آن 6175 گرم و ارتفاع آن 368 میلیمتر است. تیم برنده جام را دریافت می‌کند و پس از پایان مسابقات و قبل از بازگشت به کشور خود، آن را  تحویل فیفا می‌دهد. تیم قهرمان یک نسخه بدل با روکش آب طلا از جام دریافت می‌کند.

کد خبر 2313563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha