۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۴۶

هاولیگ شو اعلام کرد؛

دنبال مدلها و ابزارهای مدرن پیشرفته برای رسیدن به توسعه پایدار نیستیم/ همکاری برای احیایی دریاچه ارومیه قابل تقدیر است

دنبال مدلها و ابزارهای مدرن پیشرفته برای رسیدن به توسعه پایدار نیستیم/ همکاری برای احیایی دریاچه ارومیه قابل تقدیر است

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: دنبال مدلها و ابزارهای مدرن و پیشرفته نیستیم و از مدلهای تاکید و تجربه شده که حالت پایدار دارند استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هاولینگ شو بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کمیته راهبری استقرار برنامه کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با راهبرد IPCM ، با بیان اینکه  احیای دریاچه ارومیه در سطح محلی و منطقه ای قابل دسترس بوده و شاهد احیای این دریاچه زیبا خواهیم بود، افزود: این امر جز با مشارکت جوامع محلی امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مشارکت جوامع محلی و مردم در توسعه پایدار در کشورهای توسعه یافته همواره مورد توجه مسئولان بوده، اظهار داشت: باید از این ظرفیت برای رسیدن به توسعه پایدار در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز بهره برداری شود.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد ادامه داد: به عنوان مثال در کشور اوکراین که در شرایط بحرانی به سر می برد مجموعه ˈundpˈ طرح ها و پروژه های مختلفی را با مشارکت مردم جوامع محلی در حال اجرا دارد و در صربستان و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نیز مدل جامعه محور و توسعه جامعه محلی محور توسعه یافته و تقویت شده چون مدل موفقی از توسعه پایدار بوده است.

هاولینگ شو با اشاره به اینکه چیزی که مرا در ایران و در زمینه دریاچه ارومیه تحت تاثیر قرار داد این بود که دستگاههای دولتی به جای مرزکشی بین خود دارند باهم کار و در این زمینه همکاریهای خوبی هم می کنند، اضافه کرد: موضوع دیگر اینکه رابطه و ارتباط خوب بین دستگاههای دولتی و جوامع محلی است که در این زمینه مطلوب است.

وی با اشاره به اعطای لوح تجلیل سازمان ملل متحد به خاطر سازه ها و بناهای قناتهای موجود در کشور به ایران، ادامه داد: علت این امر به رسمیت شناخته شدن قناتها به عنوان یک سیستم قوی محلی و مبتنی بر دانش بومی که بسیار خلاقانه است بود.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود یادآور شد:  موضوع دیگر مطرح در این زمینه همگرایی و مشارکت دستگاهها با کلیه جوامع محلی است و این همکاری در واقعیت ایجاد شده و همکاری فقط خاص دولت نیست.

هاولینگ شو معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه هیئتی متشکل از مسئولان حفاظت محیط زیست کشور برای بازدید از دریاچه ارومیه، وضعیت فعلی آن و طرح های کشاورزی پایدار که در این حوضه انجام می شود به ارومیه سفر کرده است.

کد خبر 2319668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha