۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

طهماسبی:

مانده اضافه حقوق مستمری بگیران استان مرکزی مرداد پرداخت می شود

مانده اضافه حقوق مستمری بگیران استان مرکزی مرداد پرداخت می شود

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی مستمری بگیران از کار افتادگان و بازنشستگان استان را 50 هزار نفر اعلام کرد و گفت: پنج درصد مانده اضافه حقوق مستمری بگیران استان مرکزی با حقوق مرداد ماه پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث طهماسبی ظهر چهارشنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی (19 تا 25 تیرماه) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه افزود: بالغ بر 50هزار نفر مستمری بگیر در قالب بیمه بازنشستگان، کار افتادگان و بازماندگان نیز از خدمات سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی بهره می گیرند که ماهیانه 520 میلیارد ریال از تامین اجتماعی حقوق دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از 36 هزار بازنشسته استان 16 هزار نفر از طریق مشاغل سخت زیان آور بازنشسته شده اند.

طهماسبی در ادامه با بیان اینکه در سالجاری 25 درصد حقوق و مزایای مستمری بگیران افزایش یافته است عنوان کرد: حقوق مستمری بگیران در ماه های فروردین و اردیبهشت با 20 درصد افزایش پراخته شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته پنج درصد مابقی با حقوق مرداد ماه پرداخته می شود.

وی با بیان اینکه همچنین حقوق خردادماه مستمری بگیران با 25 درصد افزایش پرداخته شده است گفت: در حال حاضر 280 هزارنفر بیمه شده اصلی از خدمات اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی بهره مند می گیرند که این تعداد بیمه شده در 23 هزار کارگاه صنعتی، خدماتی و کشاورزی مشغول به کار هستند

طهماسبی تصریح کرد: در سال گذشته چهار شعبه تامین اجتماعی در شهرستانهای اراک، ساوه، کمیجان و خنداب برای تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه شدگان و کاهش تردد شهری افتتاح کرده ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در ادارات تامین اجتماعی استان، مجوز استخدام 80 نفر از سوی سازمان کشور دریافت شده است که این افراد پس از آزمون ورودی و مصاحبه تا پایان تابستان سالجاری در ادارات مشغول به فعالیت می شوند.

اولویت کاری سازمان تامین اجتماعی در حوزه IT  است

وی با اشاره به اینکه اولویت کاری سازمان تامین اجتماعی در حوزه IT  است، ابراز داشت: این سازمان یکی از سازمانهایی است که بیشترین مراجعه کنندگان را دارد و ساماندهی این افراد کار بسیار دشوار می باشد؛ به همین دلیل و به جهت تسریع در کار مراجعه کنندگان بر فعال شدن کارهای موجود از طریق اینترنت فعالیت بسیاری نموده ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا ارائه لیست بیمه اینترنتی در تمام شعب تامین اجتماعی استان خبر در سالجاری اجرایی شده است و بیمه شدگان می توانند بیمه خود را از طریق اینترنت پرداخت نمایند.

طهماسبی همچنین ابراز داشت: دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران نیز در سالجاری از طریق اینترنت محقق شده است و دیگر نیاز نیست افراد به بانک ها مراجعه نمایند.

تقسیط 12 ماهه حق بیمه سربازی

وی با اشاره به اینکه تعویض دفترچه درمانی یکی از چالش های این سازمان به شمار می رود افزود: در سال گذشته 566 هزار جلد دفترچه بیمه درمانی در استان مرکزی صادر شده است.

وی در ادامه در خصوص تقسیط حق بیمه سربازان نیز ابراز داشت: بیمه شدگانی که مایل هستند دو سال خدمت سربازی خود را به عنوان سوابق بیمه پیوست نمایند می توانند با پرداخت 12 قسط یا به صورت نقدی حق بیمه خود را پرداخت نمایند و از دوسال بیمه برخوردار شوند.

با توجه به مصوبات مجلس و دولت در خصوص رفع ممنوعیت های دریافت حق سرانه درمان از فرزند چهارم به بعد، در سالجاری سازمان تامین اجتماعی از فرزندان چهارم به بعد حق سرانه درمان را دریافت نمی کند.

توسعه مرکز اورژانس امام خمینی(ره) اراک تا پایان شهریور ماه سالجاری

معاون درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه از توسعه مرکز اورژانس امام خمینی(ره) اراک تا پایان شهریور ماه سالجاری خبر داد و گفت: با افزایش 20 تحت بستری و ارتقاع فضای کامل استاندارد در هفته دولت این پروژه به بهره برداری می رسد.

دکتر عدلی ادامه داد: این اورژانس بر اساس نیاز سالهای 87 و 88 در نظر گرفته شده است و نیازمند تغییرات بسیاری است.

وی بیان کرد: بیمارستانهای امام خمینی(ره) اراک، شهید چمران ساوه و بیمارستان تامین اجتماعی شازند و 3 مرکز درمانگاهی ابن سینا، قدس، تامین اجتماعی شماره 3 واقع در جهانگیری در اراک و 3 مرکز درمانگاهی در ساوه، محلات و خمین به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمت رسانی می نمایند.

افزایش 24 درصدی تعداد بستری شدگان در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان در سال گذشته

دکتر عدلی ادامه داد: در سال گذشته 34 هزار و 268 نفر در مراکز درمانگاهی و بیمارستانهای تحت پوشش این سازمان بستری شده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 24 درصد رشد همراه بوده است.

معاون درمان تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: ضریب اشغال تخت های این استان در سال 92 نزدیک به 79 درصد بوده است که این رقم با 14 درصد رشد نسبت به سال 91 روبرو بوده است.

به گفته وی تعداد اعمال جراحی در سال گذشته در بیمارستانهای استان نسبت به سال 91 با 39 درصد افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه افزایش نیروهای تخصصی در مراکز درمانی و تغییر فضای فیزیکی مراکز درمانی در سطح استان را از مهمترین برنامه های صورت گرفته این سازمان برای خدمت رسانی به مراجعه کنندگان عنوان کرد.

دکتر عدلی اظهار داشت: یکی از سیاست های کاری این سازمان جذب نیروهای متخصص ویژه بیمارستان و تقویت بخشی آنها برای عدم مهاجرت آنان به به مراکز یا حتی استانهای دیگر است.

وی اضافه کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) یکی از مجهزترین مراکز در مانی درسطح استان بشمار می رود اراک که در سال گذشته با ضریب اشغال تحت 80 درصدی از بیمارستانهای فعال بوده است.

کد خبر 2332922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha