۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴

گزارش مهر از جشن گلریزان:

دلهای شسته شده در میهمانی گلها/کمک 500 میلیونی خیرین برای آزادی زندانیان استان مرکزی

دلهای شسته شده در میهمانی گلها/کمک 500 میلیونی خیرین برای آزادی زندانیان استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر:25 روزی از ماه مبارک رمضان می گذشت که دلهای شسته شده در میهمانی خدا گرد هم آمدند تا ته مانده غبار وجودشان را در رهایی اسیران زندانهای استان بزدایند و دل در حوض الطاف الهی بشویندحضور گرمی که در جشن گلریزان ستاد دیه استان مرکزی در اراک محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه چهارشنبه 25 رمضان 93 باردیگر دستهایی بر صفحات کاغذین دنیا غلتید تا نگارش سرنوشت آخرت بر لوحهایی از جنس طلا برای خیرین شهر اراک نوشتن آغاز کند، شبی که نگاههای مهربان لرزش دلهای کوچکی را دید که حسرت بهترین واژه برای ارزانیش است از گریه عباس سه ساله برای ماندن کنار مادر زندانی اش تا شنیدن گریه های یک پدر 45 ساله برای بودن در کنار خانواده اش.

برایشان فرقی نمی کرد زندگی اش با حقوق کارمندی می گذرد یا سرمایه دار یک واحد صنعتی بزرگ است هرکس به وسعش فتون و جوانمردی اش را نشان می داد....یکی با اهدای 200 هزار تومان حقوق بازنشستگی اش سفره گلریزان را گرفته بود و دیگری با اهدای بالغ بر 50 میلیون تومان بودند کسانی که علیرغم کمک قابل توجه و چشمگیرشان اجازه ندادند جز خدایشان کسی نام انها را بداند.

دلهایی که با خدا معامله کرد تا جشن گلریزان خیران اراکی باز کننده قفل زندان برای آنهایی باشد که در ماه رمضان بودن در کنار خانواده خویش را در مناجات سحرگاهی اشان با خدا زمزمه کرده اند.

مشارکت اجتماعی خیرین در آزادی زنداینان جرائم غیر عمد ضروریست

استاندار مرکزی در این مراسم گلریزان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ نوعدوستی در جامعه گفت: دستگیری از مستمندان و نیازمندان جامعه اسلامی رسالتی سنگینی است که اگر از سوی تمامی افراد توانمند به اجرا درآید نتایجی خوبی را عاید جامعه خواهد کرد.

 

 

محمد حسین مقیمی با تاکید بر ضرورت توجه اقشار مختلف جامعه به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی فرا روی زندانیان نیازمند گفت: زندانیان نیازمند گروهی از زندانیان جرائم غیر عمدی اند که چشم امید به دست مردانی بسته اند که می توانند با دستگیری از آنها فرصت دوباره بودن در کنار خانواده و ورهایی از پشت میله های زندان را به این قشر از جامعه بدهند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب خانواده های زندانیان بدهکار گفت: متاسفانه زندانیان بدهکار به واسطه عدم حضور سرپرست خانوار با مشکلات بسیاری اعم از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دست و پنجه نرم می کنند که توجه به این قشر باید در دستور کار همه مسئولان و مردم خیر و نیکوکار قرار بگیرد.

استاندار استان مرکزی تاکید کرد: باید با توجه به ضرورت کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و جلب مشارکت خیرین در اهدای کمکهای مالی زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کرد.

مقیمی در ادامه بر ضرورت حضور گسترده و پررنگ رسانه ها در راستای معرفی فعالیت های ستاد دیه و انعکاس عملکرد این مجموعه خیریه بزرگ تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه اعم از صداو سیما، رسانه های مکتوب و دیجیتال استان باید با معرفی فعالیت های این مجموعه زمینه بیش از پیش خیرین را در این امر خدا پسندانه و بازگشت زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش خانواده را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: رسیدگی به حال مستمندان از تاکیدات تمامی ادیان الهی است و این حس به طور ذاتی در فطرت تمامی انسانها نهاده شده است لذا باید زمینه تحقق آن از سوی افراد فعال در امر کار خیر و خداپسندانه کمک به محرومین فراهم شود.

آزادی 30 زندانی نیازمند جرائم غیر عمد در  4 ماهه اول امسال

مدیرکل دادگستری استان مرکزی در این مراسم از آزادی 30 زندانی نیازمند جرائم غیر عمد در استان مرکزی طی سالجاری تا کنون خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 30 زندانی جرائم غیر عمد استان با پرداخت 2 میلیارد و 825 میلیون تومان بدهی آزاد و به آغوش خانواده خویش برگشته اند.

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری افزود: 63 میلیون تومان از مجموع مبلغ بدهی فوق را ستاد دیه استان با کمک خیرین پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: برای آزادی 182 زندانی جرائم غیر عمد و نیازمند استان مرکزی امروز نیازمند 14 میلیارد تومان کمک های مردمی هستیم که برگزاری جشن های گلریزان یکی از موفقترین راه های جمع آوری این کمک ها می باشد.

مدیرکل دادگستری استان مرکزی در ادامه به ارائه گزارشی از روند بررسی پرونده های جرائم غیر عمد در استان مرکزی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 652 فقره پرونده جرائم غیرعمد در استان مرکزی بررسی شد که با برگزاری جلسه برای 220 فقره از کل پرونده ها خوشبختانه 215 فقره از پرونده ها منجر به آزادی زندانیان محکوم مالی با پرداخت 30 میلیارد تومان  گردید.

حجت الاسلام مظفری یاداور شد: شاکیان پرونده ها با گذشت از 23 میلیارد و 500 میلیون تومان نقش بسزایی در آزادی این زندانیان داشته اند.
وی افزود: 3 میلیارد و395 میلیون تومان از سرجمع بدهیهای فوق توسط ستاد دیه، 283 میلیون تومان توسط بانک عامل و یک هزار و 950 میلیارد  تومان توسط شرکت های بیمه پرداخت شد.

مصوبه 200 میلیارد تومانی مجلس برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت جلب مشارکت افراد توانمند و برخوردار در راستای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی فرا روی نیازمندان گفت: آزادی زندانیان نیازمند در گرو مشارکت خیرین توانمند است.

 

 

حسن آصفری افزود: ایجاد موسسات و تشکل های مردمی فعال در حوزه خیریه یک اصل ضروری برای هر جامعه است و همانطور که جامعه نیازمند مجموعه های آموزشی، اشتغالزایی و تربیتی است نیازمند مراکزی است که در کنار بخش دولتی بتوانند بخشی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی فرا روی نیازمندان را رفع کند.

وی با اشاره به محکومان مالی حاضر در زندان گفت: محکومان جرائم غیر عمد که امروز به واسطه عدم توانایی در پرداخت جرائم و بدهکاری های خویش متحمل زندان اند افرادی اند که بنا به اقتضای زمان به این موقعیت دچار شده و چه بسا دستگاه قضایی که طبق حکم مجبور به محکومیت این افراد است نیز نگران سرنوشت این افراد است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در ادامه با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ نوعدوستی و کمک به همنوعان در جامعه گفت: تمامی افرادی که احساس می کنند می توانند با دست خیر خویش گره ای از مشکلات یک مسلمان باز کنند باید به میدان آمده و با هر امکانات در اختیار در راستای آزادی زندانیان کمک کنند حتی اگر این کمک درحضور منزل یک شاکی و اخذ رضایت او خلاصه شود.

آصفری در ادامه به مصوبه 200 میلیارد تومانی مجلس به عنوان تسهیلات کمک به آزادی زندانیان نیازمند اشاره کرد وگفت: متاسفانه این مصوبه به دلیل عدم تامین زیرساخت های لازم برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خیرین علاقمند به ازادی زندانیان اجرایی نشد این در حالیست که امسال نیز همین مبلغ به امر آزادی زندانیان نیازمند تخصیص یافته و امیدواریم بانکهای عامل با ایجاد بسترهای لازم برای خیرین زمینه پرداخت این تسهیلات را بیش از پیش فراهم کنند.

وی تاکید کرد: دیروز برای دفاع از ناموس ایرانی خویش در جبهه های حق علیه باطل سینه در برابر دشمنان سپر کردیم و امروز برای دفاع از ناموس زندانیان بدهکار باید با جدیت به میدان رفته و اجازه نداد تنگدستی یک زندانی محکوم مالی امنیت ناموس وی را به خطر اندازد.

جمع آوری کمک 500 میلیون تومانی خیرین در ششمین جشن گلریزان

رئیس اداره کل زندانها و اقدامات تامینی استان مرکزی از جمع آوری کمک 500 میلیون تومانی خیرین در ششمین جشن گلریزان ستاد دیه استان مرکزی در شهر اراک خبر داد.

خشایار جمشیدی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در ششمین جشن گلریزان ستاد دیه استان مرکزی خیرین روزه دار مبلغ 500 میلیون تومان کمک های نقدی خودرا برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بدهکار و نیازمند اهدا کردند.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان با اولویت بندی زنداینان جرائم غیر عمد با این کمک ها ابتدا در زمینه آزادی زندانیان این بخش را به آغوش خانواده های خویش در روز عید سعید فطر فراهم می کند.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی استان مرکزی یادآور شد: سال گذشته 215 زندانی محکومین مالی در این استان با تلاش خیرین توانستند از زندان آزاد شوند.

جمشیدی افزود: این افراد محکوم به پرداخت 30 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده اند که از این میزان 22 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط شکات پرونده ها رضایت داده شده، 3 میلیارد و 300 میلیون تومان توسط ستاد دیه مرکزی پرداخت شده، 200 میلیون تومان توسط ستاد دیه استان پرداخت شده و 200 میلیون تومان توسط خانواده های محکومین و کمک بانک های عامل و کمیته امداد پرداخت شده است.

گفتنی است در این مراسم ستاد دیه کشور با اهدا 14 میلیون تومان به آزادی زندانیان بدهکار استان مرکزی کمک کرد.

معاون ستاد دیه کشور نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کمک 14 میلیون تومانی ستاد دیه کشور به نیت 14 معصوم (ع) برای آزادی زندانیان نیازمند اهدا شده است.

محمدعلی ساری گفت: ستاد دیه کشور تمام تلاش خود را برای آزادی 182 زندانی جرائم غیر عمد که در مجموع به 14 میلیارد تومان محکوم می باشند بکار خواهد بست.


 

کد خبر 2337337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha