۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

باقر نیا عنوان کرد:

طوفان 35 میلیارد ریال به راه‌های ارتباطی سیستان خسارت وارد کرد

طوفان 35 میلیارد ریال به راه‌های ارتباطی سیستان خسارت وارد کرد

زاهدان-خبرگزاری مهر: مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و حرکت شن‌های روان در مناطق شمالی استان و منطقه سیستان در طی سه روز بیش از 35 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل باقرنیا صبح دوشنبه در حاشیه سفر اعضای ستاد بحران استان به مناطق طوفان زده به خبرنگاران گفت: طوفان در طی هفته گذشته و در مدت سه روز موجب انسداد بسیاری از راه های اصلی و فرعی شد و رویه آسفالت و بسیاری از علائم راهنمایی و رانندگی را در محور های ارتباطی شمال استان تخریب کرد.

وی بیان داشت: طوفان در هفته گذشته در حوزه شهرستان زابل موجب مسدود شدن 25 کیلومتر از محور های اصلی و فرعی و همچنین انسداد ابنیه فنی به تعداد 27 دستگاه شد.

وی انسداد 27 کیلومتر از محور های روستایی و ابنیه فنی به تعداد 32 دستگاه و همچنین تخریب 200 علامت راهنمایی درسطح جاده ها را در مجموع  به میزان یک هزار و 383 میلیون ریال از جمله خسارت های وارده عنوان کرد.

وی بیشترین آسیب وارده را به محور های ارتباطی در شهرهای زهک و هامون عنوان کرد و گفت: در شهر ستان هیرمند بیش از 2 و نیم کیلومتر از رویه آسفالت و 7 کیلومتر از شانه راهها  و همچنین 3و نیم کیلومتر از خط کشی جاده بر اثر طوفان تخریب شد.

وی ادامه داد: در این طوفان و در حوزه شهرستان نیز هیرمند همچنین 72 دستگاه دهانه پل بر اثر حرکت شن های روان مسدود شد و بیش از 130 علامت اخباری و انتظامی تخریب شد.

باقرنیان گفت: در شهرستان زهک نیز طوفان 30 کیلومتر از محور های اصلی و فرعی و همچنین 18 دستگاه ابنیه فنی و نیز 54 کیلومتر از راه های روستایی را مسدود کرد و 350 علامت جاده ای و اخطاری را تخریب کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شهرستان نیمروز نیز طوفان 45 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی، 10 کیلومتر از راه های روستایی و 23 دستگاه ابنیه فنی را مسدود کرد و موجب تخریب 250 علامت جاده ای شد.

باقرنیا اظهار داشت: مجموع خسارت های وارده بر اثر انسداد محور های اصلی و فرعی، انسداد ابنیه فنی، تخریب تابلوهای هشدار دهنده در شهر های زابل، نیمروز، هامون، زهک و هیرمند رقمی معادل 35 هزار و 392 میلیون ریال تشکیل می دهد.

کد خبر 2339869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha