۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

حجت الاسلام یعقوبی:

غزه آزمایشگاه سلاح های اسراییل شده است/ انتقاد از دوچرخه سواری دختران در خیابان های بجنورد

غزه آزمایشگاه سلاح های اسراییل شده است/ انتقاد از دوچرخه سواری دختران در خیابان های بجنورد

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با بیان این که اسراییل غاصب در نوار غزه نسل کشی به راه انداخته است، اظهار کرد: این رژیم کودک کش غزه را به آزمایشگاه سلاح های خود تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر پیرامون سبک زندگی اسلامی، افزود: رهبر انقلاب سال گذشته به برگزاری سفره های ساده و بی تکلف افطاری تأکید کرده بودند که در ماه رمضان امسال بسیاری آن را رعایت کردند اما لازم است توجه به این مقوله بیشتر شود.

وی با تأکید بر این که باید مهمانی ها و دید و بازدیدهای ما بی تکلف تر و ساده تر باشد، اضافه کرد: هزینه تراشی زیاد در مراسم ها و میهمانی ها سبب شده تا ارتباط و رفت و آمد افراد فامیل با یکدیگر کم شود.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی لازم است در این زمینه بزرگان فامیل پیشگام شده و با برگزاری میهمانی هایی کم هزینه و ساده، دیگر اعضای خانواده را نیز به برگزاری مراسم هایی ساده و کم خرج ترغیب کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به رواج دوچرخه سواری بانوان و دختران در خیابان های بجنورد اشاره کرد و با ناهنجار دانستن این اقدام، گفت: دوچرخه سواری دختران در خیابان ها از لحاظ شرعی و عرفی پسندیده نیست.

وی تصریح کرد: مسؤولین انتظامی و فرهنگی استان باید نسبت به این پدیده حساس بوده و نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند و نگذارند خط عفاف و حجاب شکسته و ناهنجاری ها عادی شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر این که مسؤولین باید با نصیحت و تذکر با این موضوع برخورد کنند، اضافه کرد: اگر مسؤولین اقدام نکنند؛ شاید نشود حرکت خودجوش جوانان غیرتمند برای برچیدن این ناهنجاری را کنترل کرد چرا که تاکنون جوانان مؤمن زیادی در اعتراض به این موضوع به دفتر امام جمعه مراجعه کرده و خواستار برخورد با این گونه موارد شده اند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به افزایش حرکت خودجوش جمع آوری و تحویل ماهواره ها از سوی مردم در خراسان شمالی ضمن تجلیل از این اقدام پسندیده، خواستار گسترش این امر شد و گفت: تاکنون شمار زیادی از والدین در خراسان شمالی در این حرکت مبارک شرکت کرده اند و امید می رود دیگر افراد نیز به این حرکت بپیوندند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تداوم جنایت های اسراییل غاصب در نوار غزه، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: خوشبختانه نهالی که در سال 58 توسط امام خمینی(ره) کاشته و آخرین جمعه ماه رمضان با عنوان روز قدس نامگذاری شد، اکنون به درختی بارور و تناور تبدیل شده و روز قدس امسال در سرتاسر جهان تظاهرات اعتراضی علیه اسراییل غاصب برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که اسراییل غاصب در نوار غزه نسل کشی به راه انداخته است، اظهار کرد: بر اساس گزارش های دریافتی اسراییل در غزه سلاح هایی به کار برده که بدون ایجاد زخم بدن کودکان را کبود کرده و آنها را از بین می برد و این جنایت ها نشان می دهد که رژیم کودک کش اسراییل، غزه را به آزمایشگاه سلاح های خود تبدیل کرده است.

 

 

کد خبر 2340983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha