۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۱۵

گزارش مهر/

قصورمسئولان ترافيكي در تصادف خونین کمربندی شمالی اراک/ نبود تابلوهاي هشداري و نقص گاردريل در محل سانحه

قصورمسئولان ترافيكي در تصادف خونین کمربندی شمالی اراک/ نبود تابلوهاي هشداري و نقص گاردريل در محل سانحه

اراک- خبرگزاری مهر: برخورد 2 خودروی سواری و پرت شدن خودروی پژو بر روی خط راه آهن کشته و مجروح شدن 10 نفر را در شهر اراک رقم زد. حادثه ای که کارشناسان راهنمایی و رانندگی استان مرکزی نیمی از علت آن را در قصور مسئولان ترافيكي از جمله شهرداری اراک برای نصب گاردریل و تابلوهای هشدار اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مركزي در بازديد از صحنه سقوط و برخورد خودروي سواري با يك قطار در پل كمربندي شمالي اراك به مهر گفت: با وجود اعلام اين نقطه به عنوان يك نقطه حادثه خيز، كوتاهي مسئولان و سازمان هاي دخيل نيمي از علت بروز اين سانحه تلخ است.

ساعت 13 و 18 دقيقه روز جمعه 17 مرداد ماه گزارش يك فقره تصادف در كمربندي شمالي شهر اراك به مركز فوريت هاي پليس 110 شهرستان اعلام شد.

 بلافاصله واحدهاي امدادي و انتظامي به محل اعزام  و در بررسي صحنه مشاهده کردند كه يك دستگاه خودروي ال 90 با يك دستگاه خودروي پژوي سواري برخورد و به دنبال آن پژوي سواري نيز بعد از برخورد به پايين پل سقوط و به قطاري در حال تردد برخورد كرده است.

در اين سانحه چهار سرنشين خودروي سواري پژو در دم جان خود را از دست دادند.

سرهنگ ابوالفضل اميدي پیش از ظهر پنجشنبه در حاشيه بازديد مسئولان انتظامي از محل وقوع سانحه در اين باره به مهر گفت: در اين سانحه يك دستگاه خودروي سواري ال 90 و پژو 405 با يك ديگر برخورد جزئي داشته اند كه اين برخورد تعادل هر دو خودرو را برهم زده و راننده خودروي پژو به علت عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه بعد از برخورد با گاردريل ها از پل سقوط مي كند و در اين حين نيز قطاري كه از زير پل در حال عبور بوده با خودروي سواري برخورد مي كند كه در اين سانحه 4 نفر از شهروندان جان خود را از دست مي دهند.

عدم نصب گاردريل از سوی شهرداری اراک

وي اضافه كرد: با توجه به شدت سانحه بلافاصله تيمي پنج نفره از كارشناسان پليس راهنمايي و رانندگي بررسي صحنه را به دقت مورد بررسي قرار دادند كه در علت سانحه تغيير مسير ناگهاني از جانب خودرو پژو 405 نسبت به خودرو ال 90 به ميزان 50 درصد و به ميزان 50 درصد نيز عدم رعايت نظامات دولتي از جانب شهرداری اراک به علت عدم نصب گاردريل و حفاظ ايمن در كناره پل بوده است.

نبود تابلوهاي هشداري و نقص گاردريل در اين سانحه مشهود است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در ادامه با اشاره به اينكه قبلا نيز اين نقطه به عنوان يكي از محل هاي حادثه خيز شهر اراك از سوي پليس اعلام شده بود تصريح كرد: در بررسي تصادف مشخص شد به علت عدم نظارت كافي، پيچ گاردريل ها در اين نقطه به صورت يك در ميان بسته شده بود كه در اين حالت هم، به جاي بستن 6 يا 7 پيچ يك عدد پيچ موجود بوده و گاردريل ها حالت فنريت خود را نداشته و در اين سانحه سبب شده بود كه گاردريل كناره پل خوابيده و خودرو از پل سقوط كند.

وي با اشاره به عدم وجود تابلوهاي هشداري در اين محل ادامه داد:‌ در اين قبيل نقاط لازم است كه گاردريل ها به صورت دوبل استفاده شده و به علت اين كم توجهي، در بررسي صحنه سهم سازمان دخيل در بروز اين سانحه نيز به ميزان 50 درصد اعلام شد.

لزوم توجه به ديگر نقاط حادثه خيز در اراك

اميدي به نقاط حادثه خيز ديگر در شهر اراك نيز اشاره داشت و افزود: قسمتي از خيابان بالاي شهر سنجان، كمربندي جنوبي بالاي شهرك وليعصر، بخشي از جاده فراهان، دوربرگردان كمربندي شمالي، ‌ورودي ميدان امام و شكل هندسي ميدان، پل زير گذر بيمارستان شهرك گردو از جمله نقاطي هستند كه از سوي پليس به عنوان نقاط حادثه خيز استان به دستگا هاي مرتبط اعلام شده است و بعضا در آن نقاط نيز سوانحي به قوع پيوسته است.

مسئولان بر مرتفع سازي نقاط حادثه خيز تسريع و همت گمارند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مركزي در پايان بار ديگر به سانحه تلخي كه موجب به مرگ 4 شهروند شد اشاره كرد و گفت: يكي از كشته شدگان اين سانحه از نخبه هاي علمي كشور و داراي رتبه اي ممتاز در كنكور سراسري بوده كه لازم است در پيشگيري از تكرار اين سوانح، مسئولاني كه نقشي در ترافيك دارند با دقت و احساس مسئوليت بيشتري وارد عمل شوند.

وي ادامه داد: در سال جاري بر رعايت حقوق شهروندي در بازديد كارشناسان پليس راهور تاكيد شده و نقش سازمان هاي دخيل در بروز سوانح رانندگي حتما لحاظ خواهد شد.

کد خبر 2346337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha