۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۲۲:۰۸

هاشمی:

رسانه بازوی توانمند رشد و توسعه است

رسانه بازوی توانمند رشد و توسعه است

شاهرود - خبرگزاری مهر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه رسانه ها بازوی توانمند رشد و توسعه در جامعه هستند، گفت: رسانه ها عامل حضور بالنده مردم در همه صحنه ها، اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا هاشمی، عصر سه شنبه در نشستی به مناسبت روز خبرنگار در جمع اصحاب رسانه شهرستان شاهرود در محل فرمانداری این شهرستان ضمن اشاره به رسالت خبرنگاران در اجتماع، تصریح کرد: خبرنگاران به دنبال حقایق جامعه هستند و در این راه از هیچ کوششی دریغ و کوتاهی نمی کنند.

وی، اصحاب رسانه را زبان گویای جامعه دانست و گفت: خبرنگاران منادیان عرصه اطلاع رسانی هستند و به مثابه پل ارتباطی بین خواسته های مردم و مسئولان شهری عمل می کنند.

وی افزود: خبرنگار می تواند با قلم خود در راستای حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین در زمینه حمایت از دولت تدبیر و امید نقش بسیار مفیدی ایفا کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان شاهرود همچنین به ظرفیت های منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان از پتانسیل بسیار خوبی در زمینه های مختلف از قبیل دین، فرهنگ، اقتصاد، دانشگاه و نیروی انسانی برخوردار است اما بهترین پتانسیل در عرصه فرهنگی و به خصوص در بین اصحاب رسانه این شهرستان به چشم می خورد.

هاشمی، با اشاره به سیره امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: همانطور که حضرت علی (ع) می فرمایند "مسئولان در جای جای جامعه موظف به پاسخگویی هستند" بهترین راه اطلاع رسانی فعالیت های مسئولان از طریق خبرگزاری ها و مطبوعات است.

وی افزود: مردم به عنوان سرمایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بدانند که خدمتگزارانشان در راستای رفع مشکلات و موانع اجتماعی چه کارهایی انجام داده اند و این جز در سایه تعامل مدیران با اصحاب رسانه امکان پذیر نیست.

معاون استاندار سمنان در ادامه با تاکید بر اهمیت فعال بودن روابط عمومی ها در سیستم اداری هر شهر، گفت: شاید برخی مردم در خصوص پاره ای تصمیمات دولتی اطلاع چندانی نداشته باشند برای مثال طرح ها و تصمیمات دولت تدبیر و امید در خصوص بهبود سیستم درمانی کشور برای برخی افراد جامعه نا ملموس بوده است که پرداختن به آن وظیفه روابط عمومی هر سیستم اداری و در نهایت تعامل با اصحاب رسانه است.  

هاشمی همراه بودن با خبرنگاران در حیطه کاری خود را افتخار دانست و تصریح کرد: هر خبرنگار می تواند در ماموریت ها و سفرهای بنده به نقاط مختلف شهرستان در کنار من باشد و در این امر هیچ منعی را قائل نیستم حتی اصحاب رسانه در دورترین روستاهای منطقه نیز می توانند در کنار همکاران ما حضور داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در ادامه این نشست با اصحاب رسانه ، به مناسبت روز خبرنگار، ضمن گرامیداشت این روز، گفت: رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در جامعه تلقی می شوند و به مثابه آئینه صافی برای مردم جامعه در مقابل مسئولان محسوب می شوند.

محسن عرب امیری با اشاره به وظیفه سنگین خبرنگاران در بازتاب خواسته های عمومی اظهار داشت: یکی از رسالت های خبرنگاران بیان نیازهای جامعه با نگاهی مبنی بر توسعه شهری است.

وی اظهار داشت: امیدواریم با ابزار اطلاع رسانی که اهالی مطبوعات در دست دارند بتوانیم برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم جامعه کوشا باشیم.

کد خبر 2348856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha