۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۹

براتیان:

نظارت بر ساخت و سازها در بجنورد با جدیت انجام شود

نظارت بر ساخت و سازها در بجنورد با جدیت انجام شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: شهردار بجنورد با اشاره به لزوم نظارت جدی بر ساخت و سازهای این شهر گفت: مهندسین ناظر در تخلفات ساختمانی باید پاسخگو باشند.

روح الله براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی کمیسیون ماده 100 است که نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای شهر در آن عضویت داشته  و شهرداری مسئولیت دبیرخانه این کمیسون رابرعهده دارد.

وی اظهار داشت: شهرداری فقط مجوزپروانه ساخت برای احداث بنا را براساس ضوابط طرح تفصیلی  صادر می کند ومالک اجازه نخواهد داشت  خارج از پروانه اضافه بنا داشته باشد.

براتیان تصریح کرد: اخذ پایان کار ساختمان مستلزم تایید مهندس ناظر در عدم تخلف ساختمانی بنا است.

شهردار بجنورد با بیان اینکه شهرداری در طول مدت ساخت بنا، نظارتی برساخت ساز نخواهد داشت افزود: در صورت وقوع هر نوع تخلفی در ساخت و سازهای ساختمانی، مهندسین ناظر مسئول و پاسخگوی این تخلفات خواهند بود.

براتیان خواستار نظارت بیشتر مهندسین ناظر ساختمان بر نحوه ساخت و سازها شد و گفت: باید در طول مدت ساخت و ساز دقت شود تا تخلفی صورت نگیرد و در نتیجه از حجم پرونده های کمیسیون ماده 100 کاسته شود.

شهردار تاکید کرد: درتخلفات ساختمانی نگاه انتفاعی نداریم و خواستار رعایت کامل قانون در ساخت و ساز هستیم.

وی در ادامه یاد آور شد: اگر ساخت و سازهای ساختمانی بر اساس نظر کارشناسان با اصول شهرسازی مغایرت نداشته و از استحکام لازم برخوردار باشد،  درکمسیون ماده 100 عوارض قانونی اخذ و پروانه پایان کار صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر بجنورد با داشتن 210 هزار نفر جمعیت توسط سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر اداره می شود.

کد خبر 2349277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha