۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

گزارش مهر از هفته سوم لیگ برتر؛

دوئل یاران قدیمی در جدال بحران زده‌ها / روز تیم‌های بدون برد!

دوئل یاران قدیمی در جدال بحران زده‌ها / روز تیم‌های بدون برد!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در روزی که دیدار پرسپولیس - ذوب‌آهن، مسابقه‌ای که علی دایی و یحیی گل‌محمدی برابر هم قرار می‌گیرند، مهمترین بازی روز دوم از هفته سوم لیگ برتر است، 5 تیم بدون برد لیگ، برای گرفتن نخستین پیروزی به میدان می‌روند. خصوصا دو تیم پرسپولیس و نفت تهران که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و لیگ را با دو نتیجه ضعیف آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر جمعه با برگزاری 3 مسابقه به پایان می‌رسد و 3 تیم مدعی تراکتورسازی تبریز، پرسپولیس و نفت تهران برای جبران ناکامی خود در هفته گذشته به میدان می‌روند. از بین 6 تیمی که در این روز به میدان می‌روند، 5 تیم تاکنون پیروز نشده‌اند و در نیمه دوم جدول قرار دارند. دیدارهایی که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

تراکتورسازی تبریز - ملوان بندرانزلی
توقف در اصفهان برابر ذو‌ب‌آهن، تراکتوری‌ها را تا حدودی از صدر دور کرد و به رده پنجم رساند. آنها که در این فصل نمی‌خواهند ناکامی فصل گذشته خود در لیگ را تجربه کنند، در اندیشه پیروزی خانگی برابر ملوان در هفته سوم هستند. شاگردان خطیبی که در نخستین بازی خانگی خود در لیگ چهاردهم، قهرمان فصل گذشته لیگ را مغلوب کردند، در صورت کسب این 3 امتیاز و تساوی دو دیدار سپاهان - استقلال و پدیده - صبا، حتی شانس صدرنشینی را هم خواهند داشت.

آنها که این روزها با ملوان بر سر بازیکنان سرباز درگیر هستند، نمی‌خواهند در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهند، آنهم مقابل تیمی که در دو بازی نخست خود نه گلی زده و نه گلی خورده است. ملوانی‌ها که با توجه به دو بازی نخست خود در لیگ در مرز مورد انتقاد واقع شدن از سوی هواداران متعصب خود قرار گرفته‌اند، حتی اگر یک امتیاز هم در زمین تراکتور بگیرند، راضی هستند؛ هرچند پیروزی در این بازی آنها را به جمع 8 تیم بالای جدول می‌رساند و باخت این تیم را به رده‌های پائین‌تر رهنمون خواهد ساخت.

صنعتی خوزستان - نفت تهران
نبرد دو تیم بازنده در هفته دوم؛ تیم‌هایی که در وقت‌های اضافه بازی با حریفان، تساوی را با شکستی تلخ عوض کردند. صنعتی در تهران در دقیقه 3+90 مغلوب استقلال شد و نفت هم در زمین راه‌آهن، تساوی یک بر یک را در دقیقه 5+90 با شکست 2 بر یک عوض کرد. این دو تیم هم که در دو هفته نخست، یک امتیاز بدست آورده‌اند، در این بازی برای رسیدن به پیروزی به میدان می‌روند.

در این بین صنعتی با تکیه بر برگزاری این دیدار در خانه‌اش، دوست دارد به نخستین 3 امتیازش در لیگ برسد و نفت، تیم سوم سال گذشته هم برای اعاده حیثیت و فاصله نگرفتن با مدعیان، در اندیشه رسیدن به پیروزی است. قطعا در این بازی که نبرد سرمربیان جوان لیگ یعنی عبدالله ویسی و علیرضا منصوریان در روی نیمکت و بازیکنان جوان در میانه زمین است، تماشاگران می‌توانند شاهد یک بازی زیبا و جذاب باشند.

پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان
نبرد باجناق‌ها از یک سو و رویارویی سرمربی قدیم و جدید پرسپولیس از سوی دیگر، حساسیت و هیجان یکی از مهمترین دیدارهای هفته سوم لیگ را افزایش داده است. علیرضا رحیمی مدیرعامل پرسپولیس و سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن که باجناق‌های ورزشی ایرانی هستند، در این بازی باید شاهد جدال تیم‌های خود باشند که با شرایط فعلی، نیاز به پیروزی در این بازی دارد.

همچنین حضور یحیی گل‌محمدی مربی دو فصل پیش پرسپولیس دوباره مقابل این تیم تهرانی از دیگر اتفاقات قابل تامل این بازی است. یحیی که فصل پیش با تیم نفت، مشکلات زیادی را برای پرسپولیس بوجود آورد، هرچند قلبا دوست ندارد شاهد باخت سرخپوشان پایتخت باشد اما برای عمل به تعهدات حرفه‌ای، باید تیمش را برای رسیدن به پیروزی یا گرفتن امتیاز به میدان بفرستد.

امروز ذوب‌آهن با توجه به کسب یک امتیاز از دو بازی، در رده یازدهم قرار دارد و اگر تهران را دست خالی ترک کند، شاید به رده‌های پائین‌تر سقوط کند. همین موضوع برای علی دایی و تیمش هم صادق است. علی دایی که تیمش لیگ را با تساوی در خانه و شکست در زمین فولاد آغاز کرده، باید در دومین بازی خانگی‌اش در لیگ چهاردهم به پیروزی برسد تا هم آرامش را مجددا به سکوها باز گرداند و هم تیمش را از بحران نجات دهد.

البته با توجه به محرومیت پیام صادقیان و حواشی روزهای اخیر در بخش مدیریتی باشگاه، کار پرسپولیس برای رسیدن به موفقیت سخت است اما آنها برای دور نشدن از مدعیان و پایان دادن به ناکامی خود در ابتدای فصل، تنها به پیروزی در بازی عصر جمعه می‌اندیشند. قرار گرفتن محسن مسلمان که فصل پیش برای پرسپولیس بازی کرد، مقابل این تیم تهرانی هم از اتفاقات جالب این مسابقه است.

برنامه هفته سوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که به روز فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده، به شرح زیر است:
پنجشنبه - 23/05/93
* پدیده مشهد - صبای قم ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن مشهد
* سایپا البرز - گسترش فولاد تبریز، ساعت 18، ورزشگاه انقلاب کرج
* راه‌آهن تهران - فولاد خوزستان، ساعت 18، ورزشگاه تختی تهران
* سپاهان اصفهان - استقلال تهران، ساعت 19:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* پیکان تهران - نفت مسجد سلیمان ساعت 19:25، ورزشگاه دستگردی

جمعه - 24/05/93
* تراکتورسازی تبریز - ملوان بندرانزلی، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام تبریز
* پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 19:20، ورزشگاه آزادی
* صنعتی خوزستان - نفت تهران، ساعت 19:25، ورزشگاه غدیر اهواز

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 سپاهان اصفهان 2 2 - - 4 - 4 6
2 استقلال تهران 2 2 - - 3 1 2 6
3 پدیده مشهد 2 1 1 - 3 - 2 4
4 صبای قم 2 1 1 - 2 1 1 4
5 تراکتورسازی تبریز 2 1 1 - 2 1 1 4
6 فولادخوزستان 2 1 - 1 3 2 1 3
7 راه‌آهن تهران 2 1 - 1 3 3 - 3
8 سایپا البرز 2 - 2 - - - - 2
9 ملوان بندرانزلی 2 - 2 - - - - 2
10 نفت تهران 2 - 1 1 2 3 1- 1
11 ذوب‌آهن اصفهان 2 - 1 1 1 2 1- 1
12 صنعتی خوزستان 2 - 1 1 1 2 1- 1
13 پرسپولیس 2 - 1 1 1 3 2- 1
14 گسترش فولاد 2 - 1 1 1 3 2- 1
15 پیکان تهران 2 - 1 1 - 2 2- 1
16 نفت مسجدسلیمان 2 - 1 1 - 3 3- 1

 

کد خبر 2349651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha