۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۱۹

مقیمی:

ضرورت بررسی و مطالعه دانشگاهی درباره ازدواج و طلاق/ از هر 4 ازدواج استان مرکزی یکی منجر به طلاق می شود

ضرورت بررسی و مطالعه دانشگاهی درباره ازدواج و طلاق/ از هر 4 ازدواج استان مرکزی یکی منجر به طلاق می شود

اراک- خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی بر روی انجام مطالعات بیشتر دانشگاهی بر روی مقوله ازدواج و دلایل طلاق تاکید کرد و گفت: مقوله ازدواج یکی از مهمترین مقوله های جامعه است که باید بیش از قبل مورد بررسی و مطالعه حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر شنبه در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در استانداری مرکزی با اشاره به اینکه از هر 4 ازدواج در استان مرکزی و هر 3 ازدواج در شهرستان اراک یکی منجر به طلاق می شود، ابراز کرد: تفاوت بین فرزندان و والدین یعنی نسل گذشته و نسل امروزی یکی از مهمترین مشکلات عدم ازدواج جوانان در جامعه تلقی می شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: روحیات فرزندان با روحیات والدین آنها به دلیل تغییرات ایجاد شده بین دو نسل کمی متفاوت است ؛ بنابراین باید به این موضوع و برای پیدا کردن راه حل آن با دید فرهنگی نگاه کرد تا بتوان با ایجاد تحولات فرهنگی این چالش جامعه را رفع کرد.

مقیمی با اشاره به این موضوع که هم اکنون حدود 47 درصد از دختران و پسران جامعه مجرد هستند، اظهار داشت: باید دلایل عدم ازدواج جوانان که عمده دلیل آن به تفاوت بین دوران های زندگی آنها و والدینشان برمی گردد در دانشگاه ها و حوزه های علمیه توجه کرد.

وی بکارگیری روش های غیر مستقیم کمک برای فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان را از دیگر راهکارهای زمینه سازی ازدواج جوانان در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: فراهم کردن زمینه های منطقی ازدواج جوانان توسط خانواده ها و خیرین ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تا دیگر شاهد ایجاد مشکلی در این رابطه در جامعه نباشیم.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به دو دستور کار این جلسه گفت: دستور کار اول جلسه به موضوع برگزاری اختتامیه جشنواره و نمایشگاه اوقات فراغت مربوط می شود.

سعید ملکی افزود: این برنامه در روز 16 شهریور ماه جاری برگزار خواهد شد و انتظارات این اداره کل از سایر دستگاه های اجرایی اطلاع رسانی در خصوص این برنامه، همکاری در ارسال فرم های ارزیابی و همکاری در برپایی این جشنواره است.

وی بیان داشت: اختصاص مبلغ 300 میلیون ریال از استانداری مرکزی برای برگزاری جشنواره و نمایشگاه اوقات فراغت یکی دیگر از درخواست های این اداره کل جهت برگزاری هر چه بهتر جشنواره اوقات فراغت می باشد.

حضور بیش از 30 هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت استان

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: بالغ بر 30 هزار نونهال، نوجوان و جوان در برنامه های اوقات فراغت استان مرکزی در سال جاری شرکت کرده اند که در برنامه اختتامیه آن از فعالان این حوزه نیز تقدیر خواهد شد.

ملکی ادامه داد: نگاه به کمیت برگزار ی برنامه های اوقات فراغت از دیگر خواسته های این اداره کل در جهت بهتر برگزاری این برنامه ها  بشمار می رود.

این مقام مسئول استانی با بیان اینکه دستور کار دوم این جلسه برنامه ریزی گرامیداشت هفته ی ازدواج است، عنوان کرد: سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان استان موفق به کسب رتبه دوم هفته ی ازدواج و کسب رتبه ی ششم در ستاد ساماندهی این هفته شد.

وی ابراز کرد: هدف از برگزاری این برنامه ها فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان، آگاهانه، اسلامی و موفق است.

ثبت بیش از 3 هزار ازدواج در سه ماهه اول سال در استان

ملکی با اشاره به تجرد حدود 61 درصد پسر در آستانه ازدواج در استان گفت: در سه ماهه اول سال جاری 3 هزار و 505 مورد ازدواج و حدود 804 مورد نیز طلاق در استان مرکزی ثبت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: بزرگداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به عنوان الگویی مناسب برای ازدواج آسان و آگاهانه برای جوانان و اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم و جوانان در زمینه ازدواج از دیگر اهداف برگزاری گرامیداشت هفته ی ازدواج در استان تلقی می شود.

وی محورهای برگزاری نمایشگاه در این هفته را ارائه تولیدات و محصولات فرهنگی و هنری دستگاه های دولتی و غیر دولتی در زمینه ازدواج اعلام و ابراز کرد: معرفی برنامه های موسسات دولتی و غیردولتی در زمینه ازدواج از دیگر محورهای برپایی این نمایشگاه قلمداد می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه به معرفی برنامه های این اداره کل در هفته ازدواج پرداخت و اظهار داشت: تقدیر از خادمین ازدواج، برگزاری نمایشگاه پیوند ازدواج، معرفی و تقدیر از زوجین موفق، فضاسازی و تبلیغات مربوط به ازدواج و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آگاهانه از دیگر برنامه های این اداره کل در این هفته بشمار می رود.

حضور بیش از 5 هزار نفر در برنامه های اوقات فراغت کمیته امداد امام (ره)

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه گفت: در تابستان جاری بیش از 5 هزار نفر از برنامه های اوقات فراغت کمیته امداد امام (ره) استان مرکزی استفاده کردند.

محمد مهدی ناصری افزود: این نهاد با داشتن دو کانون دائم در اراک و ساوه و دارا بودن بیش از 10 کانون موقت در شهرستان های استان موفق شد کلاس های اوقات فراغت را در زمینه های آموزش سبک زندگی برای خانواده ها، آموزشگاه کامپیوتر، کلاس تعمیر موبایل، تابلو فرش و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی برگزار نماید.

تداوم ازدواج اولویت هفته ی ازدواج است

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی هم در این جلسه بیان داشت: باید برنامه های هفته ازدواج به گونه ای برنامه ریزی شوند که بتوانند ازدواج آسان و پایدار را به همراه داشته باشند.

زهرا فرجی افزود: در استان مرکزی ازدواج شکل می گیرد ولی متاسفانه بیشتر ازدواج ها در 3 تا 7 سال اول زندگی به طلاق منجر می شوند؛ بنابراین برنامه ریزی برای استحکام و تداوم ازدواج باید در اولویت برنامه های هفته ی ازدواج قرار بگیرد.

وی آسیب شناسی ازدواج و بررسی مشکلات عدم پایداری ازدواج را از دیگر ضرورت های این هقته برشمرد.

ر ادامه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: باید جریان ازدواج و مشکلات آن از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

حجت الاسلام صفر قربان پور افزود: ایجاد شعب بیشتر کانون های ازدواج آسان و فرهنگ سازی بیشتر برای بهره مندی از این کانون ها از دیگر راهکارهای رفع مشکلات ازدواج جوانان تلقی می شود.

وی یادآور شد: حضور سردفتران ازدواج در این برنامه های برای آگاهی از مشکلات جوانان نیز در رفع مشکلات عدم پایداری ازدواج تاثیر گذار است.
 

کد خبر 2355662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha