۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۵

با حضور استاندار مرکزی/

پروژه های عمرانی شهرستان کمیجان به بهره برداری رسید/ افتتاح پروژه آبرسانی شهر میلاجرد

پروژه های عمرانی شهرستان کمیجان به بهره برداری رسید/ افتتاح پروژه آبرسانی شهر میلاجرد

اراک- خبرگزاری مهر: همزمان با فرا رسیدن هفته ی دولت پروژه های عمرانی شهرستان کمیجان شامل مرکز پرورش ماهی قزل آلا، پیمان پخش غروب در کمیجان و... با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی شامگاه چهارشنبه در مراسم بهره برداری از مرکز پرورش ماهی قزل آلا در روستای سردر آباد از توابع کمیجان گفت: مرکز پرورش ماهی قزل آلا محمد نظری در روستای سردرآباد با ظرفیت تولید 8 تن در هر دوره همزمان با فرا رسیدن هفته ی دولت افتتاح شد.

علی بابایی افزود: این مرکز از محل اعتبار صندوق طرح توسعه ی کشاورزی سال 90 با تسهیلات اعتباری  حدود 980 میلیون ریال و 640 میلیون ریال اعتبارات سرمایه ای، همچنین 340 میلیون ریال اعتبارات جاری و 300 میلیون ریال سهم متقاضی در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مساحت این مرکزی هزار متر مربع است،  ابراز کرد: این مرکز اشتغالزایی 3 نفر را نیز ایجاد کرده ، ضمن اینکه دبی آب این مرکز پرورش ماهی 20 لیتر در ثانیه است.

افتتاح شرکت پیمان پخش غروب در کمیجان

همزمان با هفته ی دولت و با حضور استاندار مرکزی شرکت پیمان پخش غروب تولید کننده ی پنیر پیتزا و فراورده های دیگر لبنی در شهرک صنعتی کمیجان افتتاح شد.

برپایه ی این گزارش این شرکت به ظرفیت تولید 1400 تن و با ظرفیت تولید 6 تن پنیر پیتزا به صورت روزانه، در زمینی به مساحت 5400 مترمربع احداث گردیده است.

این گزارش می افزاید: این شرکت اشتغالزایی مستقیم 80 الی 100 نفر و 200 نفر را به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

شرکت مذکور از محل صندوق طرح توسعه ی بخش کشاورزی تامین اعتبار شده است، ضمن اینکه تسهیلات اعطایی برای احداث این شرکت 17 میلیارد و 870 میلیون ریال، اعتبارات سرمایه ای 14 میلیارد و 400 میلیون ریال، اعتبارات جاری 3 میلیارد و 480 میلیون ریال و سهم متقاضی نیز 32 میلیارد ریال بوده است.

ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در کمیجان از اولویت ها است

استاندار مرکزی در مراسم افتتاح این شرکت گفت: ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در کمیجان از اولویت ها است.

مقیمی افزود: در منطقه ی کمتر توسعه یافته ی کمیجان باید شرکت های صنعتی که افتتاح می شوند با برخورداری از حمایت های مسئولین سود آور باشند.

وی اظهار داشت: رفع مشکلات شرکت های صنعتی کمیجان و فراهم کردن شرایط حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان در راستای توسعه آن باید در دستور کارها قرار بگیرد.

بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری میلاجرد

همزمان با فرا رسیدن هفته ی دولت بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری میلاجرد با حضور استاندار مرکزی آغاز شد.

بر پایه این گزارش در این مراسم پروژه آسفالت معابر سطح شهر میلاجرد با اعتبار چهار میلیارد ریال توسط شهرداری میلاجرد به بهره برداری رسید که از این میزان اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات استانی و باقی از اعتبارات داخلی شهرداری میلاجرد تامین اعتبار شده است.

در این طرح خیابان ها و کوچه های شهر میلاجرد در حدود 20 هزار متر مربع با سه هزار تن آسفالت، آسفالت ریزی شده اند.

افتتاح پروژه زیرسازی معابر شهر میلاجرد

از دیگر پروژه هایی که توسط شهرداری میلاجرد به بهره برداری رسید پروژه جدولگذاری معابر این شهر به طول 1300 متر در پنج خیابان با اعتبار یک میلیارد ریالی از محل اعتبارات داخلی شهر میلاجرد است که جمعیتی حدود 9 هزار و 300 نفر برابر با کل جمعیت این شهر را پوشش می دهد.

محور میلاجرد- خنداب نیز در این هفته و همزمان  با چهارمین روز از هفته دولت به طول 5.5 کیلومتر و عرض 6.6 متر با اعتبار شش میلیارد ریال به بهره برداری رسید که جمعیت بهره بردار از این محور شامل 28 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی می شوند.

افتتاح پروژه آبرسانی به شهر میلاجرد

پروژه آبرسانی به شهر میلاجرد هم با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این مراسم گفت: این پروژه با حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب، اجرای خط انتقال 2.2 کیلومتر به قطر 250 میلی متر و خط انتقال برق به طول 200 متر اجرایی شده است.

عبدالرضا خلیلی افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح 700 میلیون تومان است.

وی همچنین از حفر یک حلقه چاه دیگر در این منطقه نیز در آینده ای نزدیک خبر داد.

کد خبر 2359197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha