۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۰۷

طالبیان در گفتگو با مهر:

27 اثر ملموس و ناملموس ایران در فهرست میراث جهانی قرار دارد

27 اثر ملموس و ناملموس ایران در فهرست میراث جهانی قرار دارد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ثبت جهانی 27 اثر ملموس و ناملموس ایران خبر داد.

محمد حسن طالبیان در حاشیه سفر به لرستان و بازدید از آثار تاریخی استان در گفتگو با خبرنگار مهر به بودجه سازمان میراث فرهنگی کشور برای تملک اراضی حریم آثار تاریخی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: کل بودجه سازمان میراث فرهنگی در سال گذشته برای تملک اراضی حریم آثار تاریخی کشور تنها 3.5 میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: این در حالیست که از ابتدای امسال تا این لحظه برای سال 93 در این خصوص اعتباری دریافت نکرده ایم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص تعداد آثار تاریخی موجود در لیست امسال برای قرارگیری در ثبت جهانی بیان داشت: در این بخش یک سهمیه تاریخی و یک سهمیه طبیعی برای ایران وجود دارد.

طالبیان در این خصوص ادامه داد: در بحث میراث فرهنگی ملموس تاریخی تلاش داریم چند پروژه را بررسی و آماده کنیم تا در آبان ماه سال جاری و در شورای سیاستگذاری ثبت در کشور در مورد آن بحث شود و آثاری که ارزش و معیار برجسته با مدیریت قوی دارند را در لیست ثبت جهانی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: بنا شده یک پرونده طبیعی نیز برای ثبت جهانی حاضر شود و تمام تلاش خود را بکار می گیریم که این پرونده نیز آماده و پس از چندین سال یک اثر طبیعی ایرانی را ثبت کنیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: تا این لحظه 17 اثر ملموس و 10 اثر ناملموس از ایران در فهرست میراث فرهنگی جهانی قرار گرفته است.

کد خبر 2360293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha