۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۲۳

آذرشب در جمع خبرنگاران:

دیپلماسی فعال عقب ماندگی های ایران را جبران می کند/خط کش اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور

دیپلماسی فعال عقب ماندگی های ایران را جبران می کند/خط کش اقتصاد مقاومتی در استان‌های کشور

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس کمیته چشم‌انداز و سیاست کلان نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیپلماسی فعال درب توسعه را به روی کشور می گشاید و زمینه جبران عقب ماندگی های ایران درجهان را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نقی آذرشب عصر چهارشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: برخورداری از دیپلماسی فعال و پویا از مولفه های اقتصاد مقاومتی است دیپلماسی فعالی که در سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری صریحا به آنها اشاره شده است.

وی با بیان این که حرکت به سمت دیپلماسی که درب توسعه را به سوی کشورها و سرمایه های مولد آنها از تاکیدات سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی است گفت: ایران باید از تحریمها به عنوان فرصت و تهدید پیش رو استفاده کند و بگونه ا ی عمل کند که از قافله دنیا عقب نماند.

رئیس کمیته چشم‌انداز و سیاست کلان نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بسنده نکردن به داشته ها و توانمندیها و حرکت به سمت دستیابی به دانشهای روز دنیا از فرصتهایی است که تحریمها پیش روی کشور قرار داده است.

ما در تلاشیم تا اقتصاد مقاومتی را در هر طیف تبیین کنیم

آذرشب گفت: ما در تلاشیم تا اقتصاد مقاومتی را در هر طیف تبیین کنیم و این امر محقق نمی شود مگر درسایه برگزاری کارگاههای اموزشی استانی و دستیابی به  یک ادبیات واحد پیرامون اقتصاد مقاومتی که دنبال می کنیم.

وی با بیان این که کلیات موضوعات مطروحه در این کارگاهها نقد بزرگی است که به این کارگاهها وارد است گفت: تلاش در جهت آشنایی استان‌ها با سهم خود در اقتصاد مقاومتی از اهداف کلی ماست.

رئیس کمیته چشم‌انداز و سیاست کلان نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سند چشم انداز 20 ساله کشور در طول 10 سال گذشته فرایند غریبی را طی کرد و این مسئله مولد بی توجهی به تعریف سهم استانی در تدوین برنامه بود.

اماردقیقی از  تحقق اهداف سند چشم انداز در  کشور در دست نیست

آذرشب با بیان این که اماردقیقی از میزان تحقق اهداف سند چشم انداز در  کشور در دست نیست گفت: امید است در سال دوم با توجه به ایحاد زیرساختها و آموزشهای کارگاهی شاهد توفیقات بیشتر در این بخش باشیم.

وی یادآور شد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برگزاری  31 کارگروه و 31 همایش در 9 منطقه کشور در دستور کار قرار گرفته و در اسفند 93 شاهد فستیوال همایش‌های  اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

رئیس کمیته چشم‌انداز و سیاست کلان نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ارزیابی سند چشم انداز حول هشت محور بیان داشت: در این راستا  104 شاخص اجرایی و 35 شاخص قضایی برای این محورها  تدوین شده است  و  بر این اساس هشت محور روند اجرایی برنامه آنالیز و به رهبری ارائه می‌شود.

رئیس کمیته چشم‌انداز و سیاست کلان نظام مجمع  یادآور شد: خوشبختانه در طول 10 سال گذشته کشور در حوزه  دستیابی به شاخص‌های امنیتی تعریف شده در سند چشم انداز مطلوب عمل کرده و امنیت حاکم در کشور علیرغم شرایط ناامن حاکم در منطقه بیانگر این امر است.

آذرشب بیان داشت: متاسفانه در  ابتدای ترسیم این سند شرایط برای هماهنگی همه دستگاه ها و بخش ها فراهم نشد و این مسئله بزرگترین غفلت صورت گرفته در چشم انداز بود.

در اقتصاد مقاومتی خط‌ کش ارزیابی بر استان‌ها گذاشته خواهد شد

وی یادآور شد: اقتصاد  پاشنه آشیل سند چشم انداز کشور است و تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند عقب ماندگی‌ها را در چشم‌انداز جبران کند.

رئیس کمیته چشم‌انداز و سیاست کلان نظام مجمع  با اشاره به نقش استانها و توانمندی آنها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در اقتصاد مقاومتی خط‌ کش ارزیابی بر استان‌ها گذاشته خواهد شد و عملکرد هر استان در پایان اسفند از این به بعد اعلام خواهد شد.

کد خبر 2363745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha