۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳

سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران 6 ساله شد

سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران 6 ساله شد

سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران صبح امروز 23 شهریور با حضور جمعی از مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران و هنرمندان ایرانی و خارجی، ششمین سال برگزاری خود را در برج میلاد جشن گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران صبح امروز با حضور مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از هنرمندانی ایرانی و خارجی در برج میلاد آغاز به کار کرد.

جمال کامیاب رییس سازمان زیباسازی شهر تهران نخستین سخنران این مراسم بود که در سخنانش از سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران به عنوان یک مهمانی بزرگ یاد کرد و گفت: این مهمانی بزرگ فضایی را برای گفتگو و تعامل هنرمندان ایرانی وخارجی فراهم می کند.

او با اشاره به استمرار برگزاری این سمپوزیوم ودوسالانه مجسمه های شهری از این دو رویداد به عنوان برنامه های هنری جریان ساز در کشور یاد کرد و افزود: امروز نمونه هایی از برگزاری سمپوزیوم های مجسمه سازی را در دیگر شهرهای کشور و همچنین از سوی بخش خصوصی شاهد هستیم.

امکان نقد آثار هنرمندان در این سمپوزیوم از دیگر ویژگی هایی بود که کامیاب به آن اشاره و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این سمپوزیوم درک درستی از مفهوم زمان، مکان و معاصر بودن را به ما بدهد تا شاهد فضای نشاط و تحرک بیشتری در فضای شهرهای خود باشیم.

رییس سازمان زیباسازی شهر تهران از حضور دانشجویان درکنار هنرمندان حرفه ای و برگزاری نشست های تخصصی درباره هنرمجسمه سازی به عنوان ویژگی های دیگر این سمپوزیوم اشاره کرد و در خاتمه ضمن تقدیر از زحمات سیدمجتبی موسوی دبیر این سمپوزیوم گفت: بخش عمده ای از آثار حجمی سطح شهر تهران مرهون تلاش های آقای موسوی است که شایسته تقدیر است.

عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران سخنران بعدی این مراسم بود که به مأموریت های سازمان زیباسازی در زمینه فرهنگ وهنر اشاره کرد. او با بیان این که هنر هم در فرهنگ ما و هم در دین اسلام مورد توجه خاص و ویژه ای بوده است گفت: هنرمجسمه سازی بیش از یک قرن در شهر تهران قدمت دارد و هنری است که می تواند هویت ملی و دینی یک کشور را بسازد به همین دلیل در سازمان زیباسازی به این هنر توجه ویژه ای شده است.

مشاور شهردار تهران با اشاره به فضاهایی در شهر تهران که هویت خود را از آثار حجمی گرفته اند یادآور شد: میدان فردوسی تهران، میدان دربند و فضاهایی از این قبیل هویت خود را از مجسمه های نصب شده در آن دارند که باید نسبت به این مسئله مهم توجه داشته باشیم.

او در بخش دیگری از سخنانش دعوت از هنرمندان خارجی را اتفاق خوبی دانست که منجر به انتقال اطلاعات درست از فضای ایران و شهر تهران به سایر کشورها می شود.

عبداللهی ابراز امیدواری کرد که در زمینه های مختلف هنری شاهد برپایی چنین رویدادهایی باشیم و با فراهم کردن امکان بازدید دانشجویان هنری از این سمپوزیوم، اثرات خوبی را بر ذهن و روحیه آن ها برجای بگذاریم.

سیدمجتبی موسوی دبیر ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران نیز با اشاره به دنبال کردن سیاست های کلان شهرداری تهران در قالب برنامه های سمپوزیوم مجسمه سازی تهران گفت: برای برگزاری ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران فعالیت خود را از یک سال پیش آغاز کردیم و از حضور استادان بزرگ هنرمجسمه سازی ایران از جمله سعید شهلاپور، حسامیان و...درکنار اعضای شورای سیاست گذاری و هیئت داوران استفاده کردیم.

او حضور استادان پیشکسوت را در کنار هنرمندانی که حضور دراین سمپوزیوم ها را تجربه کرده اند از نقاط قوت این سمپوزیوم دانست و با اشاره به انتخاب سختگیرانه آثار این دوره توضیح داد: در این دوره آثاری از 173 نفر از 163 کشور دنیا آثارشان را به دبیرخانه این سمپوزیوم ارائه کردند که در میان آنها 75 هنرمند ایرانی نیزدر بخش اصلی، 43 دانشجو در بخش دانشجویی و 50 دانشجو در بخش دستیاری این دوره ثبت نام کردند.

موسوی از برگزاری نشست های تخصصی این سمپوزیوم در خانه هنرمندان و همچنین امکان بازدید از این سمپوزیوم در دو نوبت صبح و عصر خبر داد و متذکر شد: از جامعه دانشگاهیان نیز دعوت شده است تا در روزهای تعیین شده از این سمپوزیوم دیدن کنند.

این هنرمند مجسمه ساز در بخش پایانی سخنانش از مسئولان سازمان زیباسازی وشهرداری تهران خواست تا با مصوب کردن  استمرار در برگزاری این سمپوزیوم که اکنون برند سازمان زیباسازی تهران در سطح بین المللی محسوب می شود و دوسالانه مجسمه های شهری شاهد برپایی این رویدادها در دوره های بیش از بیستم باشیم.

در پایان این مراسم به صورت نمادین کلنگ آغاز این سمپوزیوم را جمال کامیاب رییس سازمان زیباسازی و عباس مشهدی زاده هنرمند نقاش و مجسمه ساز بر سنگ های آماده تبدیل به آثار حجمی زدند.

کد خبر 2370075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha