۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۶

کریمی:

33 زندانی جرایم غیر عمد خراسان جنوبی آزاد شدند

33 زندانی جرایم غیر عمد خراسان جنوبی آزاد شدند

بیرجند- خبرگزاری مهر: رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری 33 زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده بازگشتند، افزود: طی دو روز گذشته با اهدای هفت سکه توسط خیر بیرجند دو زندانی آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر کریمی سه قلعه  ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 33 زندانی جرائم غیر عمده به آغوش خانواده بازگشتند، اظهارکرد: این زندانیان 23 میلیارد و 727 میلیون و 997 هزار و 287 ریال  بدهی داشته اند.

وی عنوان کرد: از مجموع بدهی این زندانیان رقم 18 میلیارد و 235 میلیون و 416 هزار و 704 ریال گذشت شاکی بوده و مابقی به کمک خیرین استانی و کشوری و ستاد دیه پرداخت شده است.

وجود 107 زندانی غیرعمد در زندان های خراسان جنوبی

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی افزود: از تعداد 33 زندانی آزاد شده 15 نفر بدهکاری مالی، 15 نفر مهریه و سه نفر بدهی دیه داشته اند که با تلاش های صورت گرفته و با کمک خیرین آزاد شده اند.

وی بیان کرد:  از خیرین استان تقاضا داریم ما در خصوص آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد همچون گذشته کمک کنند.

کریمی سه قلعه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 309 میلیون تومان توسط خیرین به ستاد دیه استان کمک شده است، گفت: همه چشم امید ستاد و زندانیان جرائم غیرعمد به کمک‌های خیران است.

وی در پایان یاد آور شد: هم اکنون 107 زندانی جرائم غیر عمد با بدهی هشت میلیارد تومان در زندان ها استان به سر می برند که از این مجموع این مددجویان 41 نفر بابت محکومیت مهریه و نفقه ، 55 نفر به دلیل بدهی مالی و 11 نفر هم محکوم دیه وجود دارند که امیدواریم با عنایت خدواند و مساعدت‌های همیشگی خیرین در آینده ای نزدیک شاهد آزادی این افراد از زندانهای استان باشیم.

با اهدای هفت سکه زمینه آزادی دو زندانی جرائم غیر عمد فراهم شد

کریمی اظهار کرد: خیر خداجوی آقای سارانی ضمن مراجعه به ستاد دیه خراسان جنوبی با حضور در محل این نهاد مردمی هفت قطعه سکه تمام بهار آزادی را به‌ منظور آزادی زندانیان سادات جرایم‌ غیرعمد و غیرکلاهبرداری این استان به مدیرعامل ستاد دیه اهدا نمود که با این هفت سکه زمینه آزاد سازی دو زندانی در استان فراهم شده است.

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه اولین خیرین ما همیشه خود شاکیان پرونده‌ها به حساب می‌آیند، افزود: شاکیان بزرگ ترین خیران این ستاد به شمار آمده و همکاری خوب آنها در رعایت حال خاص برخی مددجویان و چشم پوشی از میزان بدهی و دیه ای که حق آنها نیز به شمار آمده در نهایت بزرگواری این اقدام ارزنده آنها کار آزادی زندانیان نیازمند تحت حمایت ستاددیه را تسریع می‌بخشد.

 

 

کد خبر 2377356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha