۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲

الله وردي:

توانمندسازي و ایجاد اشتغال ویژه نابینایان در دست بررسی است

توانمندسازي و ایجاد اشتغال ویژه نابینایان در دست بررسی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اين نهاد در تلاش است تا زمينه‌های توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای نابینایان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا الله‌وردی صبح چهارشنبه در آستانه روز جهانی نابینایان و در جمع خبرنگاران افزود: شعار امسال روز جهانی نابینایان "روز جهانی ایمنی عصای سفید" است.

الله‌وردی اظهار داشت : هم اكنون یک هزار 521 نابینا تحت پوشش خدمات حمایتی این نهاد در استان قرار دارند.

وی توانمند سازی معلولان به ویژه نابینایان را یكی از مهمترین اولویت‌های كاری بهزیستی خراسان شمالی عنوان كرد و گفت: این نهاد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و برنامه هایی كه در دستور كار خود قردارد داده تلاش می کند تا زمینه توانمندسازی این قشر و ساز و كارهای اشتغال آنان را تعریف كند.

وی افزود: این نهاد برای نابینایان تحت پوشش خود پرداخت مستمری، پرداخت هزنه تحصیلی و دانشجویی، ارائه بیمه خدمات درمانی، برگزاری اردوهای فرهنگی، پرداخت شهریه دانشگاه و... انجام داده است.

الله وردی همچنین تهیه اقلام توانبخشی، پیگیری مناسب سازی اماكن در سطح شهرستان های استان، پرداخت بیمه كارفرمایی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و... از جمله خدمات قابل ارائه به نابینایان عنوان كرد.

این مسئول با تاكید براینكه مناسب سازی اماكن شهری یكی از مهم ترین اقداماتی است كه باید برای معلولان و نابینایان انجام شود اظهار داشت: تاكنون اقدمات خوبی در این راستا در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین انجام شده اما این اقدامات كافی نیست و دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این راستا، مساعدت های لازم را داشته باشند.

وی اشتغال را یكی از مشكلات اساسی افراد نابینا عنوان كرد و گفت: بهزیستی استان برای اشتغال این افراد تمام  تلاش خود را انجام خواهد داد.

الله وردی با بیان اینكه اشتغال به افراد نابینا احساس اعتماد به نفس، خودشكوفایی، كسب احترام، احساس تعلق به دیگران و... می‌دهد از مسئولان خواست تا به ایجاد اشتغال نابینایان خراسان شمالی توجه داشته باشند.

مدیركل بهزیستی استان در خصوص مسكن این افراد توضیحاتی داد و افزود: این نهاد برای تهیه مسكن افراد نابینا در استان هفت میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می كند.

به گزارش خبرنگار مهر، 23 مهرماه به عنوان روز جهانی نابینایان نامگذاری شده است.

کد خبر 2389591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha