۲۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴

در کمتر از شش ماه؛

ترجمه اسپانیایی کتاب «یخی که عاشق خورشید شد» به چاپ دوم رسید

ترجمه اسپانیایی کتاب «یخی که عاشق خورشید شد» به چاپ دوم رسید

کتاب یخی که عاشق خورشید شد نوشته رضا موزونی و تصویرگری مثیم موسوی که پیش از این از سوی گروه کودک و نوجوان فانوس دریایی به زبان اسپانیایی ترجمه و منتشر شده بود، در کمتر از شش ماه برای دومین بار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ترجمه اسپانیایی کتاب یخی که عاشق خورشید شد فروردین ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در مراسمی به همراه 22 کتاب دیگر از مجموعه کتاب های کودک و نوجوان به زبان اسپانیایی رونمایی شده بود.

سه هزار و سیصد نسخه از این کتاب فقط در نمایشگاه بین المللی کتاب اروگوئه و همچنین در قالب انعقاد قراردادی به فروش قطعی رسیده است و تا کنون شمار محدودی از این کتاب نیز به کشورهای ونزوئلا، کوبا و کلمبیا ارسال شده است و در حال ارسال به کشورهای اکوادور و مکزیک نیز می باشد.

همزمان با جام جهانی فوتبال ترجمه این کتاب به زبان پرتغالی نیز منتشر و در مراسمی با حضور سفیر برزیل در تهران از سوی کودکان و نوجوانان جمهوری اسلامی ایران به بچه های برزیل اهدا شد.
تا کنون شش هزار نسخه از کتاب یخی که عاشق خورشید شد به زبان اسپانیایی و سه هزار نسخه به زبان پرتغالی منتشر شده است.

به زودی با برگزاری مراسمی در یکی از موزه های شهر مونته ویدئو پایتخت کشور اروگوئه این کتاب به کودکان و نوجوانان شماری از مدارس این شهر معرفی خواهد شد.

پايداري در عشق قطعه يخ به خورشيد، مضمون اصلي كتاب «يخي كه عاشق خورشيد شد» را تشكيل مي دهد.

درون ‌مایه این اثر پیام‌آور مهربانی و دوستی و محبت است و در بخشی از آن قطعه یخ زیر لب می‌گوید:چه فایده که زندگی کنی و کسی را دوست نداشته باشی؟ چه فایده که کسی را دوست داشته باشی؛ ولی نگاهش نکنی

رضا موزونی متولد ۱۳۵۰است‌ و ازدیگر کتاب‌های او می‌توان به کارهایی چون«تاتی» و «مورچه و گلوله و کاموا» نام برد. نسخه فارسی این کتاب از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

کد خبر 2390985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha