۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۱

در ماه محرم/

39 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام در خراسان شمالی نظارت می کنند

39 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام در خراسان شمالی نظارت می کنند

بجنورد- خبرگزاری مهر: معاون سلامت اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي از ارائه خدمات نظارتی و بازرسی از سوی 39 اكيپ نظارت همزمان با ماه محرم و ايام تاسوعا و عاشورا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رمضانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص فعاليت هاي دامپزشكي خراسان شمالي در ايام محرم اظهار داشت: اداره كل دامپزشكي استان در راستاي نظارت بهداشتي بر فرآورده هاي خام دامي و ذبح دام هاي نذري در ماه محرم و ايام تاسوعا و عاشورا، ۳۹ اكيپ بازرسي ثابت و سيار تشكيل داده است.

وي گفت: با تشكيل اين اكيپ ها ۱۱ دامپزشك، ۳۵ بازرس بهداشت و گوشت و هفت ناظر شرعي در راستای  نظارت و بازرسی از ذبح دام فعاليت مي كنند.

رمضاني عنوان كرد: امسال دامپزشكي استان نظارت هاي خود را بر ذبح دام در ايام محرم را تشديد كرده است.

معاون سلامت اداره كل دامپزشكي استان اضافه کرد: مسئولان تشکل های مذهبي دام هاي نذري خود را براي ذبح به كشتارگاه هاي فعال در سطح شهرستان هاي استان منتقل كنند تا كارشناسان بهداشت امپزشكي استان اقدمات و مراحل بازرسي قبل و بعد از كشتار دام را انجام دهند.

رمضاني همچنين از شهروندان خواست تا انتقادات و راهنمايي خود را از طريق سامانه ۱۵۱۲ با اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي در میان گذارند.

به گفته وی این تلفن گویا در طول شبانه روز به ویژه ساعات اداری آماده پاسخگویی به شهروندان و همچنین اعزام ناظران بهداشتی و شرعی به هنگام قربانی نمودن دام‌ها است.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: خدمات دامپزشکی استان برای نذورات شهروندان در ایام ماه محرم در سطح این استان فعال خواهد بود.

کد خبر 2412023