۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

براتیان هشدار داد/

شهروندان قبل از معاملات ملکی در حواشی شهر بجنورد استعلام بگیرند

شهروندان قبل از معاملات ملکی در حواشی شهر بجنورد استعلام بگیرند

بجنورد - خبرگزاری مهر: شهردار بجنورد در خصوص معاملات ملکی در حواشی شهر بجنورد به شهروندان هشدار داد و از آنان خواست تا قبل از انجام هر گونه معامله ای از شهرداری استعلام بگیرند.

روح الله براتیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: متاسفانه فروش املاک با کاربری کشاورزی یا بدون پروانه ساخت در حواشی شهر افزایش یافته و وضعیت موجود می طلبد تا مردم قبل از انجام معاملات ملکی به ویژه معاملات زمین و مسکن در حواشی شهر،   نسبت به انجام استعلام از شهرداری اقدام کنند.

وی اظهار داشت: عمده تخلفات بناهای غیرمجاز توسط عده ای رانت خوار در حواشی شهر انجام می شود که با اعمال قدرت اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده و آنها را به مردم کم بضاعت می فروشند.

شهردار بجنورد تصریح کرد: این ساختمانها اغلب فاقد استحکامات بنایی و خارج از طرح تفصیلی شهر است.

وی گفت: شهروندان برای هر گونه ساخت و ساز بایستی از اسناد مالکیت این اراضی اطمینان حاصل و  در اراضی دارای سند مالکیت اقدام به انجام عملیات ساخت و ساز کنند.

براتیان تاکید کرد: با سازندگان بناهای غیرمجاز و فاقد پروانه ساخت پس از رای کمیسیون ماده ۱۰۰ برخورد قانونی خواهد شد.

وی همچنین از تقویت پلیس ساختمانی خبرداد و افزود: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حواشی و حفظ حریم شهر، نظارت پلیس ساختمانی بیشتر خواهد شد و با بناهای غیر مجاز برخورد قاطع  می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ۲۶ سکونتگاه غیر رسمی در شهر بجنورد وجودارد که افزون بر ۷۰ هزار نفر در مناطق حاشیه نشین این شهر اسکان دارند.

 

کد خبر 2412076

برچسب‌ها