۲۰ آبان ۱۳۹۳، ۹:۰۱

ثابت قدم وحيد:

رويكرد مديريت فرهنگ محور جايگزين سياست محوری شود

رويكرد مديريت فرهنگ محور جايگزين سياست محوری شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بخشی اعظمی از مشكلات جامعه از آن جا نشأت گرفته كه رويكرد مديريت های ما به جای فرهنگ محوری، سياست محور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ثابتقدم وحید شامگاه دوشنبه در نشست خبری كه با تأخیر به مناسبت روز فرهنگ عمومی برگزار شد، اظهار كرد: فرهنگ نقش كلیدی در هر جامعه ای دارد به همین دلیل باید در جامعه فرهنگ محوری حاكم باشد.

وی با بیان این كه یكی از اولین ملزومات هر جامعه با نشاط، نهادینه كردن رفتارها، آداب و اندیشه های آن در قالب فرهنگ سازی عمومی است، افزود: فرهنگ عمومی در تمام امور زندگی افراد نقش آفرین است چرا كه این فرهنگ ضوابط فردی و اجتماعی را منعكس می كند.

ثابت قدم وحید با اشاره به اهمیت فرهنگ عمومی و ارتقای آن در جامعه گفت: فرهنگ عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی تلقی می شود اما متاسفانه اهمیت لازم به آن داده نمی شود.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ به طور درست مدیریت شود تا بتوان به وسیله آن جامعه را به سمت اهداف متعالی سوق داد.

به گفته مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بخشی اعظمی از مشكلات جامعه از آن جا نشأت گرفته كه رویكرد مدیریت های ما به جای فرهنگ محوری، سیاست محور شده است.

ثابت قدم در ادامه با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی در هشت شهرستان خراسان شمالی افزود: در این شوراها تلاش می شود تا بسترهای لازم برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی ایجاد شده و فرهنگ عمومی ارتقاء یابد.

وی اظهار داشت: مردم خراسان شمالی نگاه خوبی به فرهنگ دارند چرا كه مهم ترین شاخصه این استان فرهنگی بودن آن است.

ثابت قدم وحید با اشاره به برخی از فعالیت های شوراهای فرهنگ عمومی در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی، اضافه كرد: در این شوراهای شهرستانی تاكنون ۱۰ آسیب فرهنگی موجود در استان شناسایی شده و طرح های اجرایی برای رفع این آسیب ها نیز به دستگاه ها و نهادهای مسئول اعلام شده است.

این مسئول اعتیاد، استفاده نادرست از تلفن همراه و فناوری و ترافیک شهری را از مهم ترین آسیب های شناسایی شده در استان عنوان كرد.

وی در ادامه با یادآوری سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در مهر ماه سال ۹۱ با بیان این كه سفر رهبر معظم انقلاب به استان جریان سازی فرهنگی در این منطقه را وارد مرحله جدیدی كرد، افزود: براساس منویات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ کارگروه سبک زندگی اسلامی در استان تشکیل شد.

ثابت قدم وحید با اشاره به این كه دستگاه‌های عضو این کارگروه، متعهد شده اند در راستای اولویت‌هایی این کارگروه فعالیت كرده و سطح این موارد را افزایش دهند، افزود: تحکیم بنیان خانواده، ترویج فرهنگ انضباط اجتماعی و قانون مداری، تقویت معماری اسلامی و ایرانی، ترویج فرهنگ اخلاق محور، توسعه فرهنگی مساجد، ترویج فرهنگ وقف برخی از اولویت های كارگروه سبك زندگی اسلامی در خراسان شمالی محسوب می شوند.

کد خبر 2418751

برچسب‌ها