۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۲۰:۵۸

استاندار مرکزی:

خمین می‌تواند قطب تولید طلای کشور شود/ استخراج ۱۰ تن طلا در خمین

خمین می‌تواند قطب تولید طلای کشور شود/ استخراج ۱۰ تن طلا در خمین

اراک- خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: کارهای گسترده ای که برای اکتشاف و استخراج معدن طلای خمین انجام شده، می تواند خمین را به قطب تولید طلای کشور تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات صنایع خمین، افزود: باید توجه به ذخایر طلای خمین بیشتر شود تا با سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی، بتوان بیشترین بهره وری را از ذخایر موجود برد.

وی از انتظار بخش خصوصی برای اخذ مجوز اکتشاف و بهره برداری را یادآور شد و اضافه کرد: مسئولان وظیفه دارند فضا را برای سرمایه گذار فراهم کنند و در این میان، تامین آب و برق و سایر زیرساخت ها ضروری است.

مقیمی همچنین از نیاز واحدهای صنعتی و معدنی به خصوص معدن طلای خمین به افزایش توان علمی و فناوری گفت و افزود: اگر صنایع در مسیر علم حرکت کنند، علاوه بر ارزآوری و افزایش بهره وری، به کیفیت و افزایش تولید نیز کمک شایانی خواهد شد.

وی اعلام کرد: معادن شهرستان خمین در مناطق دسترس هستند و نبودن این معادن در مکان های صعب العبور، راه را برای رساندن زیرساخت های مورد نیاز و کمک به اقتصاد استان باز می کند.

۱۰ تن طلا در خمین اکتشاف شده است

استاندار استان مرکزی مقدار طلای اکتشاف شده در معدن خمین را ۱۰ تن برشمرد و افزود: از چهار سال پیش که عملیات استخراج در این معدن آغاز شد، تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تن کانسنگ از این معدن استخراج شده که هر تن کانسنگ یک تا یک و نیم گرم طلا در خود دارد.

وی پیش بینی کرد پس از احداث کارخانه، تمام ۱۰ تن طلای اکتشاف شده، برداشت شود.

مقیمی اظهار کرد: برنامه ریزی برای استخراج ۱۸۰ هزار تن کانسنگ از این معدن انجام شده که می توان این میزان را تا ۳۰۰ هزار تن در سال نیز افزایش داد.

وی گفت: معدن طلای اخترچی خمین دارای ۱۷ آنومالی است که ۳ آنومالی از آن به وسعت ۱۰ هزار متر مربع اکتشاف و استخراج شده است.

استاندار استان مرکزی ضمن ابراز رضایت از نحوه برداشت طلای معدن خمین، افزود: روش مذکور کم هزینه ترین، و بهترین روش تولید طلاست که کمترین خسارت را به محیط زیست وارد می کند.

معدن طلای اخترچی، در شمال غرب شهرستان خمین واقع شده و نخستین معدن طلای ایران است که روش هیت در آن انجام شده است.

کد خبر 2423288

برچسب‌ها