۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

از ابتدای امسال تاکنون/

سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی جواز راه اندازی ۴۵ واحد صنعتی را صادر کرد

سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی جواز راه اندازی ۴۵ واحد صنعتی را صادر کرد

بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در هفت ماهه گذشته از سال جاری این سازمان جواز راه اندازی و توسعه ۴۵ واحد صنعتی را در شهرستان های مختلف این استان صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نیکدل صبح پنج شنبه در بازدید از اجرای طرح های صنعتی و معدنی خراسان شمالی، از راه اندازی و توسعه ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی دیگر در استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی مجوز تأسیس و توسعه ۴۵ واحد تولیدی صنعتی جدید را در این استان صادر کرده است.

وی با بیان این که مجوزهای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی برای شهرستان های مختلف استان صادر شده اند، اضافه کرد: از مجموع ۴۵ مجوز تأسیس صادر شده ۲۰ فقره مجوز مربوط به شهرستان بجنورد، ۹ مورد در شیروان، ۹ مورد در اسفراین، پنج فقره در مانه و سملقان و دو فقره مجوز راه اندازی واحد صنعتی و تولیدی نیز مربوط به شهرستان گرمه است.

نیکدل اضافه کرد: با راه اندازی و توسعه این واحدها با سرمایه گذاری ۹۷۱ میلیارد ریال پیش بینی شده برای ۷۶۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

به گفته وی این واحدهای جدید در بخش های تولیدی و صنعتی نظیر صنایع غذایی و آشامیدنی، ساخت محصولات کانی غیرفلزی و ... و نیز فعالیت های خدماتی مهندسی از جمله ساخت مواد و محصولات شیمیایی صادر شده است.

نیکدل با بیان این که در این راستا بیشترین سرمایه گذاری انجام شده مربوط به گروه محصولات غذایی و آشامیدنی است، افزود: برای راه اندازی این واحدها افزون بر ۴۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: در بخش محصولات کانی غیرفلزی نیز ۱۳۴.۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

نیکدل افزود: بیشترین تعداد اشتغال زایی در بین طرح هایی که در سال جاری برای آنها جواز تأسیس صادر شده مربوط به گروه محصولات غذایی و آشامیدنی با اشتغال زایی ۲۴۶ نفر و پس از آن گروه محصولات استخراج سایر معادن با اشتغال زایی ۷۹ نفر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر در این استان ۴۱۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال فعال بوده و حدود ۱۴ هزار نفر نیز در این واحدهای تولیدی و صنعتی اشتغال دارند.

کد خبر 2430872

برچسب‌ها