۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۰۰

نظری:

سهم کمتراز یک درصدی لرستان در گردشگری کشور

سهم کمتراز یک درصدی لرستان در گردشگری کشور

خرم آباد - خبرگزاری مهر: کارشناس دفتر برنامه ریزی استانداری لرستان از سهم کمتر از یک درصدی این استان در گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش نظری عصر چهارشنبه در جلسه هم اندیشی و راهکارهای توسعه گردشگری استان لرستان اظهار داشت: سهم استان لرستان در حوزه گردشگری کشور کمتر از یک درصد است.

وی با اشاره به آمارهای ارائه شده در حوزه گردشگری عنوان کرد: سال گذشته بیش از یک میلیارد گردشگر در دنیا از نقاط گردشگری بازدید داشته اند.

کارشناس دفتر برنامه ریزی استانداری لرستان با اشاره به میزان درآمدزایی این تعداد گردشگر در دنیا تصریح کرد: در مجموع این تعداد گردشگر بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار درآمد زایی داشته اند.

نظری با بیان اینکه قاره اروپا ۵۲ درصد این تعداد گردشگر را به خود اختصاص داده است ادامه داد: همچنین ۲۳ درصد مربوط به قاره آسیا، پنج درصد آفریقا، ۱۵ درصد آمریکا و ۴.۸ درصد نیز مربوط به منطقه خاورمیانه بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد جابجایی گردشگران از طریق جاده ها صورت گرفته است ادامه داد: همچنین ۵۳ درصد گردشگران از طریق هوا، دو درصد ریلی و پنج درصد نیز از زیرساختهای آبی استفاده کرده اند.

کارشناس دفتر برنامه ریزی استانداری لرستان با اشاره به جایگاه استان لرستان در زمینه گردشگری کشور بیان داشت: در مجموع سهم استان لرستان از حوزه گردشگری کشور کمتر از یک درصد است.

نظری با تاکید بر ضرورت توجه به جایگاه اکوتورسیم لرستان برای جذب گردشگران ادامه داد: همچنین توسعه و ارتقا اماکن اقامتی، زیرساختهای حمل و نقل، تهیه طرحهای جامع گردشگری، تهیه طرحهای مطالعاتی بر اساس هدف گردشگری و ... نیز باید همواره نظر قرار گیرد.

کد خبر 2435665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha