۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴

اعتماد مطرح کرد:

آب‌ کشاورزی دیر شور شده است/ برق آبشیرین‌کنها باتعرفه کشاورزی حساب شود

آب‌ کشاورزی دیر شور شده است/ برق آبشیرین‌کنها باتعرفه کشاورزی حساب شود

بوشهر - فرماندار شهرستان دیر گفت: کشاورزان شهرستان دیر با مشکلات متعددی روبرو هستند که شور شدن آب یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه است.

حمزه اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان دیر حدود هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گوجه فرنگی است که به عنوان یکی از قطب‌های تولید این محصول محسوب می‌شود.

وی از اشتغال حدود 10 هزار نفر در زمینه تولید و کشت و برداشت گوجه فرنگی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: یکی از مشکلات بسیار مهم کشاورزی در زمینه تولید گوجه فرنگی، کمبود آب است.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت آبیاری در بخش کشاوری این شهرستان، اذعان داشت: 90 درصد آبیاری در این شهرستان به صورت آبیاری تحت فشار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کشاورزان شهرستان دیر با مشکلات متعددی روبرو هستند که شور شدن آب یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه است که خشکسالی را می‌توان مهمترین عامل شور شدن آب دانست.

اعتماد اضافه کرد: به همین منظور کشاورزان در این شهرستان ناچار هستند که از آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده کنند که هم آب زیادی را مصرف می‌کند و هم اینکه هزینه‌های بیشتری را بر کشاورزان تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به نارضایتی کشاورزان از نحوه محاسبه هزینه‌های برق، افزود: در حالی که این آبشیرین‌کن‌ها مصرف کشاورزی دارند، هزینه‌های برق آنها نیز باید با تعرفه کشاورزی محاسبه شود ولی هم اکنون هزینه‌ها با تعرفه صنعتی محاسبه می‌شود که هزینه‌های کشاورزان را بالا برده است.

فرماندار شهرستان دیر به کیفیت پائین کنتورهای هوشمند بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این کنتورها باعث مشکلاتی برای کشاورزان می‌شود و نیاز است که تسهیلات مناسبی برای نصب کنتور در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

کد خبر 2446596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha