۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۵۱

محمد صالحی مطرح کرد:

هیئت کاراته کرمانشاه خانه‌ای ندارد/ امسال اعتباری دریافت نکرده‌ایم

هیئت کاراته کرمانشاه خانه‌ای ندارد/ امسال اعتباری دریافت نکرده‌ایم

کرمانشاه- رئیس هیئت کاراته استان کرمانشاه، محرومیت ازداشتن یک خانه کاراته برای ورزشکاران این رشتهدر استان و کمبود منابع مالی را مهمترین مشکل این هیئت برشمرد و گفت: امسال ریالی اعتبار دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر محمد صالحی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملکرد مثبت این هیئت در استان کرمانشاه گفت: هیئت کاراته استان کرمانشاه هم‌اکنون ۱۵ هزار نفر کاراته‌کا  در تمام شهرستان‌ها و در دو بخش خانم‌ها و آقایان دارد.

بالاترین آمار ملی‌پوش در استان مربوط به هیئت کاراته است

وی از فعالیت کاراته‌ کاهای کرمانشاهی در ۴۰ سبک و دو بخش کنترلی و آزاد خبرداد و گفت: هم‌اکنون بالاترین آمار ملی‌پوش در بین هیئت‌های استان کرمانشاه مربوط به این هیئت است و پنج ملی پوش در بخش آقایان از جمله آقایان احمدی، حیدری و... را دارد. هم‌چنین در بخش بانوان نیز پگاه زنگنه که کاپیتان تیم ملی است و بهنوش نظری که از ملی پوشان استان کرمانشاه هستند فعالیت می‌کنند.

بالاترین آمار مدال‌های جهانی، آسیایی و کشوری در استان

صالحی گفت: بالاترین آمار مدال‌های جهانی و آسیاسی هیئت‌ها در استان نیز مربوط به هیئت کاراته است که بیش از ۴۰ مدال جهانی و آسیایی دارد. هم‌چنین بالاترین آمار برگزاری مسابقات نیز مربوط به این هیئت است که امسال شش مسابقه استانی را در ۳۵ سبک برگزار و ۲۰ مورد اعزام به مسابقات کشوری نیز داشتیم. بالاترین آمار مربوط به اعزام به کلاس‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در استان مربوط به این هیئت است و تاکنون دوره‌های مربی‌گری و داروی زیادی نیز برگزار کرده‌ایم.

فعالیت ۱۲۲ مربی و ۱۱۵ داور

وی افزود: در بخش آقایان و خانم‌های این هیئت مجموعا ۱۲۲ مربی در درجات مختلف فعالیت می‌کنند و بیشترین فعالیت در بخش خانم‌هاست و ۱۱۵ داور نیز در دو بخش آقایان و خانم‌ها داریم.

رئیس هیئت کاراته استان کرمانشاه گفت: این هیئت از نظر آمار با خیلی از هیئت‌های استان قابل مقایسه نیست و یک هیئت پرکار و پرطرفدار هستیم و در روند آخرین رتبه‌بندی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هیئت کاراته توانست رتبه دوم را کسب کند.

صالحی تصریح کرد: البته در این رتبه بندی به خاطر اینکه ما در گزارشات ارائه شده مقداری نواقص داشتیم و گزارشات کامل داده نشده بود جایگاه دوم را به ما اختصاص دادند که چنانچه این نواقص رفع و گزارشات اعمال شود به جایگاه اول دست می‌یابیم.

وی میزبانی مسابقات کشوری، مسابقات در بخش بانوان، برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری، مسابقات سوپر لیگ و... را از آیتم‌های تعیین کننده در رتبه‌بندی‌ها برشمرد.

مشکل مالی یکی از مهمترین مشکلات هیئت است/ سال گذشته تنها دو میلیون تومان اعتبار داشتیم

صالحی با بیان اینکه هیئت کاراته نیز مانند سایر هیئت‌ها ورزشی استان مشکلات مالی روبروست گفت: سال گذشته ما تنها سعی کردیم که خودمان را حفظ کنیم و کل اعتبارات ما در سال قبل دو میلیون تومان بود که کفاف خیلی از هزینه‌های هیئت را نمی‌داد.

هیئت کاراته از داشتن یک خانه محروم است

رئیس هیئت کاراته استان کرمانشاه با بیان اینکه عملکردی که از هیئت منکعس می‌شود یک دهم اقدامات و فعالیت‌های هیئت است، گفت: هیئت کاراته استان کرمانشاه یکی از مظلوم‌ترین هیئت‌هاست و در حال حاضر حتی از داشتن یک خانه کاراته هم محروم است.

صالحی تصریح کرد: تنها سالن شهید مظلومی در اختیار ما بود که آن هم به علت احتمال تخریب تعطیل شد و ما سه ماه خانه به دوش بودیم و برای بحث تمرینات تیم کاراته استان ، برگزاری مسابقات و کلاس‌های مربی‌گری، داوری و آموزشی سالن‌های مختلف را روزانه اجاره می‌کردیم که کمتر از یک میلیون‌ تومان از ما اجاره بها گرفته نمی‌شد.

تاکنون یک ریال از فدراسیون کاراته و ادراه‌کل ورزش به ما اعتبار داده نشده است

وی افزود: در سال جاری تاکنون یک ریال اعتبار از فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان دریافت نکرده‌ایم و هزینه‌های صورت گرفته به صورت خودکفا توسط هیئت تامین شده است. بنابراین اگر کاری انجام شده تنها به خاطر عشق و علاقه اعضا به این ورزش بوده است نه اعتبارات.

رشته‌های دیگر خانه‌های اختصاصی زیادی دارند

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان کرمانشاه تصریح کرد: نبود خانه کاراته از دیرباز مشکل هیئت بوده و این درحالی است که برخی از رشته‌های دیگر خانه‌های اختصاصی زیادی دارند و علی‌رغم پی‌گیری‌های آقای گردانی و امانی(مدیران اداره کل ورزش سابق) و قول‌هایی که به ما داده شد اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

جانمایی چند محل برای خانه هیئت و از دست رفتن فرصت‌ها با تغییر مدیریت اداره‌کل ورزش

صالحی تصریح کرد: در زمان ریاست آقای گردانی(مدیرکل ورزش اسبق استان) چند محل برای احداث خانه کارته استان جانمایی شده که استارت آن زده شود اما متاسفانه با جابجای آقای گردانی روبرو شدیم و این امید نیز از دست رفت. البته چندین محلی که پیشنهاد شد مناسب هیئت کاراته نبود و ما به خانه‌ای در حد خانه هیئت تکواندو نیاز داریم که همه چیز را پوشش دهد و فضای بسته محلی برای مانور ندارد. اخیرا نیز در این زمینه پیشنهاداتی به مدیرکل ورزش و جوانان داده‌ایم که ۷۰ درصد آن حل شده است.

وی افزود: هرساله اعتباراتی برای هیئت‌ها مصوب می‌شود و ما براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنیم اما پرداخت نمی‌شود و سال قبل ما برای برگزاری مسابقات ۱۸ میلیون تومان هزینه کردیم و این در حالی بود که تنها دو میلیون تومان اعتبار داشتیم.

آمادگی برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را داریم و یک ریال اعتبار در حساب نیست/ نیاز به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار داریم

صالحی تاکید کرد: امسال ما برای میزبانی مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی کشور در دو بخش آقایان و خانم‌ها در رده‌های سنی امید و بزرگسالان اعلام آمادگی کرده‌ایم که طبق برآورد نیاز به حداقل ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برگزاری دارد و ما ریالی در حساب هیئت نداریم. هم‌چنین ما برای برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های کشور نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی از آمادگی این هیئت به لحاظ فنی برای برگزاری مسابقات و دروه‌های مربیگری نیز خبرداد و گفت: ما حجم بالای از کار را برای دو نیم ماه باقیمانده از سال در نظر داریم که هزینه‌ای حدود ۱۵۰ میلیون تومان نیاز دارد و انتظار ما از مسئولین این است که عنایت ویژه‌ای نسبت به برنامه‌های هیئت داشته باشند.

برای جذب اسپانسر نیز با مشکلاتی روبرو هستیم

وی بار دیگر به مشکلات مالی هیئت اشاره کرد و گفت: امسال ما برای اعزام ورزشکاران هیئت به مسابقات قهرمانی کشور با ۲۰ نفر از بزرگان استان صبحت کردیم و آنچه که ماحصل همه رایزنی‌های ما علی‌رغم ارتباط تنگاتنگ با آنها بود مبلغ دو میلیون تومان است. هم‌چنین ما برای جذب اسپانسر نیز با مشکلاتی روبرو هستیم و حتی اگر بخواهیم اسپانسری داشته باشیم باید به تایید فدراسیون تهران برسد و ما تصمیم‌گیرنده نیستیم.

هیئت کارته کرمانشاه ظرفیت فرستادن دو تیم به سوپرلیگ را دارد

صالحی گفت: ظرفیت هیئت کاراته استان کرمانشاه آنقدر بالاست که می‌تواند حتی دو تیم به سوپرلیگ بدهد اما با مشکلات مالی روبرو است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هزینه‌های از ورزشکاران برای صدور احکام و ورودی مسابقات دریافت می‌شود گفت: نصف این هزینه‌ها مستقیما به فدراسیون رفته و مابقی نیز صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

اگر صدور احکام به هیئت تفویض اختیار شود یک منبع درآمدی خوب برای هیئت است

رئیس هیئت کاراته استان افزود: قبلا فدراسیون مجوز صدور احکام ورزشکاران را به ما داده بود که منبع درآمدی برای ما بود و  هم‌اکنون اینگونه نیست که اگر دوباره این وظیفه به هیئت تفویض اختیار شود می‌تواند درآمد بالایی را برای ما به دنبال داشته باشد.

کرمانشاه در اولویت برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است/ در صورت تامین منابع مجوز به ما داده خواهد شد

وی یادآور شد: برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور  هیئت استان کرمانشاه در اولویت قرار دارد و البته استان‌های دیگر نیز تقاضای میزبانی این مسابقات را دارند که فدراسیون به ما اعلام کرده چنانچه بتوانیم صفر تا ۱۰۰ هزینه‌های لازم را خودمان تامین کنیم مجوز برگزاری آن را به ما خواهد داد  و ما میزبان خواهیم بود که نیازمند حمایت مسئولان و صاحبان سرمایه در استان است.

 

 

 

 

 

کد خبر 2455797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha