۱۵ دی ۱۳۹۳، ۸:۰۷

جودکی:

نظارت ویژه بر واحدهای صنفی اعمال می شود/ ۱۲ میلیارد جریمه طی ۹ ماه

نظارت ویژه بر واحدهای صنفی اعمال می شود/ ۱۲ میلیارد جریمه طی ۹ ماه

بجنورد- سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از نظارت ویژه این اداره کل برعملکرد واحدهای صنفی این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش جودکی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: با تمامی واحدهای صنفی اعم از واحدهای توزیعی و تولیدی و همچنین واحدهای بهداشتی و درمانی که از میزان اختیارات خود تخطی کنند، قاطعانه برخورد می شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر واحد های صنفی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اظهار داشت: علاوه برآن، این اداره کل نیز براساس وظایف و اختیارات قانونی خود در راستای نظارت ویژه بر عملکرد واحدهای صنفی در قالب گشت های مشترک و از طریق شعبه های سیار تعزیرات حکومتی بر نحوه ارائه کالا و خدمات در حوزه های مختلف نظارت می کند.

جودکی با بیان اینکه در ۹ ماهه گذشته به سه هزار و ۱۳۶ پرونده در شعب این اداره کل رسیدگی شده است، گفت: از این تعداد سه هزار و ۱۰۲ پرونده مختومه و مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۲ میلیون ریال جریمه نقدی برای صاحبان این پرونده ها صادر شده است.

وی تعداد پرونده های حوزه بهداشت و درمان، دارو و دامپزشکی را ۳۹۹ پرونده، قاچاق کالا و ارز و تعهدات گمرکی را  ۱۵۸ مورد و تعداد پرونده های کالا و خدمات را با بیشترین تعداد دو هزار و ۷۱۹ مورد اعلام کرد.

جودکی با بیان اینکه تعداد پرونده های رسیدگی شده در سال گذشته هفت هزار و ۸۴۷ پرونده بوده است، تصریح کرد: از این تعداد هفت هزار و ۷۸۷ پرونده مختومه و ۶۶ میلیارد و ۵۹۹ میلیون ریال جریمه برای متخلفین صادر شد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان  با بیان اینکه کاهش تعداد پرونده های وارده امسال نسبت به پارسال به این دلیل کاهش تخلفات نیست، تاکید کرد: برای جلوگیری از تخلفات موجود در واحدهای صنفی لازم است بازرسی از بازار و واحدها صنفی در سراسر استان تشدید شود.

کد خبر 2456077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha