۲۰ دی ۱۳۹۳، ۹:۴۶

در خراسان شمالی/

۸۳ درصد پرونده های ارجاعی به مركز مشاوره ناجا منجر به سازش شد

۸۳ درصد پرونده های ارجاعی به مركز مشاوره ناجا منجر به سازش شد

بجنورد - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت مراكز مشاوره ناجا در استان گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۸۳ درصد پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به سازش شده است.

سرهنگ علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مشاوره در این مراکز بیشتر با موضوعات حقوقی، خانوادگی، اجتماعی و ... انجام می شود افزود: اکثر پرونده های ارجاع شده امسال به این مراكز در حوزه خانودگی، مالی و حقوقی بوده است.

وی اظهار داشت: مشاوران و مددكاران مراكز مشاوره نیروی انتظامی خراسان شمالی با تلاش و ارائه راهكارهای مناسب موفق شده اند که بیش از ۸۳ درصد پرونده های ارجاعی را به سازش ختم کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینكه مراكز مشاوره نیروی انتظامی با آگاه سازی افراد در پیشگیری از وقوع جرائم نقش مهمی دارند، اظهار داشت: این اقدامات همچنین موجب كاهش آمار تخلفات می شود که لازم است در استمرار این توفیق، به مراكز مشاوره توجه ویژه شود.

وی تصریح كرد: این مراكز خدمات مشاوره را به صورت رایگان به مراجعه كنندگان ارائه می دهند و اطلاعات آنان نیز نزد مشاوران به صورت محرمانه حفظ می شود.

به گفته سرهنگ اسلامی مراكز مشاوره نیروی انتظامی استان تاكنون در رفع مشكلات و سازش پرونده ها عملكرد خوبی را در كارنامه خود ثبت كرده اند.

وی هدف از ایجاد مراكز مشاوره و مددكاری نیروی انتظامی را كاهش میزان وقوع جرم عنوان كرد و گفت: با تمهیدات انجام شده از سوی ناجا، این امر مهم تا سطح كلانتری ها نیز توسعه یافته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: تامین امنیت در جامعه بدون مشاركت مردم امكان پذیر نیست و از این جهت تعامل ناجا با مردم باید بیش از گذشته به خوبی انجام شود.

 

کد خبر 2461445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha