۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۳۹

سرهنگ اسلامي:

75 درصد پرونده‌هاي مراكز مشاوره نيروي انتظامي خراسان شمالي به مصالحه ختم شده‌است

75 درصد پرونده‌هاي مراكز مشاوره نيروي انتظامي خراسان شمالي به مصالحه ختم شده‌است

بجنورد- خبرگزاري مهر: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي گفت: از ابتداي امسال تاكنون بيش از 75 درصد از پرونده هاي ارجاعي به مراكز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي استان به مصالحه ختم شده است.

سرهنگ علي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه از ابتداي امسال تاكنون هزار و 543 نفر به مراكز مشاوره نيروي انتظامي كلانتري هاي شهرستان هاي خراسان شمالي مراجعه كرده اند، گفت: در پي اين تعداد مراجعه 716 پرونده در كلانتري هاي استان تشكيل شده كه از اين تعداد با تلاش مشاوران مراكز مشاوره نيروي انتظامي خراسان شمالي 523 فقره معادل 75 درصد از پرونده هاي تشكيل شده به مصالحه ختم شده‌اند.

به گفته وي از مجموع تعداد مراجعه كنندگان به مراكز مشاوره كلانتري هاي استان، تعداد 582 نفر نيز از مشاوره روانشناختي كارشناسان مراكز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي استان بهره مند شده اند.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي خراسان شمالي هدف از تشكيل مراكز مشاوره نيروي انتظامي در استان را تقويت نقش حمايتي و اجتماعي نيروي انتظامي در جامعه، كاهش حجم پرونده هاي ارجاعي به مراكز قضايي و... عنوان كرد.

سرهنگ اسلامي در ادامه با بيان اين كه بيشترين پرونده هاي تشكيل شده در مراكز مشاوره نيروي انتظامي خراسان شمالي مربوط به اختلافات خانوادگي است، اظهار كرد: كارشناسان اين مراكز تلاش مي كنند به راهنمايي و ارائه مشورت هاي لازم زمينه را براي بهبود روابط خانوادگي مراجعه كنندگان و رفع مشكل فراهم كنند.

معاون اجتماعي نيروي انتظامي خراسان شمالي با بيان اينكه خانواده مهم‌ترين و اثر بخش ترين نهاد در پيشگيري از وقوع آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه محسوب مي‌شود، افزود: بنيان سست خانواده باعث ايجاد بسياري از ناهنجاري‌ها در جامعه مي‌شود و به همين دليل نيز بيشترين پرونده‌هاي تشكيل شده در مراكز مشاوره و مددكاري كلانتري هاي استان، پرونده هاي مربوط به اختلافات خانوادگي هستند.

وي اظهار داشت: در اين راستا در معاونت اجتماعي نيروي انتظامي استان تلاش مي‌شود با ارائه آموزش و مشاوره‌هاي درست از شمار پرونده‌هاي اختلافات خانوادگي كاسته شود.

سرهنك اسلامي ارائه مشاوره انتظامي در خصوص نظام وظيفه عمومي، امور حقوقي، پيشگيري از اعتياد، مشاوره روانشناختي در بحث روان درماني، مشاوره فردي و گروهي، مشاوره در زمينه تحصيل و ازدواج و... را از وظايف مشاوران مركز مشاوره نيروي انتظامي دانست.

 

کد خبر 2218599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha