۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵

عصر دیروز صورت گرفت/

تجلیل از نویسنده بریتانیایی در کاخ باکینگهام/ مانتل «بانو» شد

تجلیل از نویسنده بریتانیایی در کاخ باکینگهام/ مانتل «بانو» شد

هیلاری مانتل نویسنده بریتانیایی با دریافت لقب «بانو» (دیم) از پرنس چارلز برای خدماتش به عرصه ادبیات، تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، نویسنده ۶۲ ساله که با «تالار گرگ» شهرتی جهانی یافت، در مراسمی که دیروز در کاخ باکینگهام برگزار شد، تجلیل شد. رمان‌های سه گانه او درباره زندگی هنری هشتم و مشاورش توماس کرامول با نقدهای بسیار تحسین‌آمیز منتقدان روبه رو شد و جایزه بوکر سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ را برای او به ارمغان آورد.

در حالی که تابستان ۲۰۱۴ و در مراسم تولد ملکه بریتانیا نام هیلاری مانتل به عنوان یکی از دریافت کنندگان لقب سال اعلام شده بود، او در مراسمی که دیروز برگزار شد رسما تجلیل شد و این لقب را دریافت کرد.

این در حالی است که سریال ۶ قسمتی که با اقتباس از این رمان ساخته شده در قالب تئاتری اکنون در حال پخش از شبکه تلویزیونی بریتانیا است.

این رمان‌ها وقایع نگاری دوران ظهور کرامول از طبقات پایین اجتماعی و بدل شدن او به مشاور اعظم هنری هشتم پادشاه انگلستان است. مانتل اولین رمانش را با عنوان «هر روز روز مادر است» در سال ۱۹۸۵ منتشر کرد. او ابتدا در رشته حقوق تحصیل کرد و سپس به عنوان مددکار اجتماعی به کار پرداخت و در سال ۲۰۰۶ مدال افتخار را برای خدماتش به عرصه ادبیات دریافت کرد.

سال پیش این نویسنده برای نوشتن داستان کوتاهی درباره ترور مارگارت تاچر نخست وزیر پیشین بریتانیا با نقد زیادی روبه‌رو شد.

هیلاری مانتل از این پس بانو نامیده می شود که مترادف لقب شوالیه برای مردان است. این نویسنده که از منطقه دربی شایر بریتانیا است، برای «تالار گرگ» جایزه بوکر سال ۲۰۱۰ را دریافت کرد و با قسمت دوم این رمان یعنی «جسدها را بالا بیاورید» نیز دومین جایزه بوکر خود را در سال ۲۰۱۲ دریافت کرد. این دو کتاب از مجموعه سه گانه ای است که مانتل در آنها تاریخ انگلستان را در قالب رمان به نگارش درآورده است.

کد خبر 2489161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha