۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹

نخستین موسسه زیست محیطی کودکان کشور در استان مرکزی آغاز بکارکرد

نخستین موسسه زیست محیطی کودکان کشور در استان مرکزی آغاز بکارکرد

اراک-مدیرعامل موسسه زیست محیطی کیمیای سبز اراک از آغاز به کار اولین موسسه زیست محیطی کودکان کشور در استان مرکزی با دریافت مجوز افتخاری از وزارت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم لطیفی، ظهر دوشنبه در افتتاحیه و انتخابات اعضای هیئت مدیره اولین موسسه غیردولتی و زیست محیطی «طلوع سبز کودکان» استان مرکزی، با اشاره به آغاز فعالیت اولین سمن زیست محیطی کودکان در استان مرکزی، افزود: کودکان به عنوان نسل آینده کشور نیازمند آشنایی با موضوعات زیست محیطی هستند.

وی با تاکید بر لزوم فعال سازی و حساس کردن کودکان، گفت: ایجاد چنین موسسه ای برای قشر آسیب پذیر جامعه که همواره با مسایل زیست محیطی مواجه هستند، ضروری دیده شد.

مدیرعامل موسسه زیست محیطی کیمیای سبز اراک ادامه داد: به دلیل اینکه ایجاد چنین موسسه ای با توجه به شرایط سنی کودکان مرسوم نیست، با تلاش های انجام شده و حمایت دفتر اجتماعی استانداری مرکزی، وزارت کشور مجوز افتخاری آغاز به کار این موسسه به عنوان تنها موسسه زیست محیطی کودکان صادر کرد.

لطیفی با اشاره به آغاز به کار رسمی این موسسه از امروز، افزود: آموزش از کودکی و نهادینه شدن آن دز ذهن این افراد در حوزه های مختلف موثر بوده و در این بخش هم نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه موسسه کیمیای سبز از سال ۸۴ فعالیت خود را با انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی آغاز کرد، گفت: مهمترین هدف این موسسه نشر آگاهی عمومی مردم است.

مدیرعامل موسسه زیست محیطی کیمیای سبز اراک اظهار کرد: تمام تلاش ما معطوف به نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست است؛ چراکه محیط زیست شیرازه همه امور بوده و در خطر بودن آن منجر به تبعات خطرناکی در دیگر بخش ها می شود.

لطیفی پیگیری آلودگی‌های مختلف در حوزه آب، خاک، محیط زیست و ...، آموزش اقشار مختلف جامعه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی را از جمله اقداماتی مستمر این موسسه عنوان کرد و گفت: لازم است که در این بخش اقشار مختلف مردم فعال باشند.

فعالیت ۵۸۰ دانش آموز در سمن طلوع سبز کودکان

مسوول سمن طلوع سبز کودکان استان مرکزی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه اکنون ۵۸۰ دانش آموز در این سمن فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۳۵۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و ۲۳۰ دانش آموز مقطع راهنمایی با این موسسه همکاری دارند.

 ساناز آقاخانی هدف اصلی موسسه را آموزش تخصصی زیست محیطی و آموزش کودک محور عنوان کرد و افزود: با آغاز فعالیت رسمی موسسه فراخوان عضوگیری آغاز می شود که کودکان با رضایت والدین برای عضویت ثبت نام می کنند و بعد از گزینش براساس منشور اخلاقی موسسه عضویت رسمی انجام می‌ شود.

وی با بیان اینکه کمیته تخصصی میقان برای آشنایی کودکان با گیاهان و حیوانات این منطقه راه اندازی شده است، اضافه کرد: علاوه بر این کمیته آب و انرژی، زمین، حمایت از حیوانات، محیط زیست و منابع طبیعی و کمیته بازیافت و ترافیک راه اندازی و براساس آن مباحث لازم آموزش داده می شود.

مسوول موسسه طلوع سبز کوکان با تاکید بر یادگیری فعالیت های گروهی کودکان از سنین پایین، تصریح کرد: فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست در کودکان از اولویت های موسسه بوده و در کنار آن پروژه های آموزشی تنوع زیستی و حفظ ذخایر ژنتیکی آموزش داده می شود.

کد خبر 2492384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha