۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹

با هدف خدمات رسانی به مسافران نوروزی/

۳۵ مسجد و نمازخانه بین راهی در خراسان شمالی آماده سازی می شود

۳۵ مسجد و نمازخانه بین راهی در خراسان شمالی آماده سازی می شود

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۵ نمازخانه و مسجد بین راهی در این استان برای خدمات دهی معنوی به مسافران و زائران در ایام تعطیلات نوروزی ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه اولین نشست ستاد نوروزی خراسان شمالی با حضور نمایندگان ادارات کل حمل و نقل و پایانه های مسافربری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اقامه نماز استان در محل دفتر معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این جلسه بر ساماندهی هر چه بهتر مساجد و نماز خانه های بین راهی در ایام نوروز تأکید کرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه ساماندهی ۳۵ مسجد و نمازخانه بین راهی در محورهای اصلی خراسان شمالی پیش بینی شده و نهاد تبلیغات اسلامی استان نیز در جهت تامین ائمه جماعت و پاسخ گویی به مسائل شرعی مسافرین در این اماکن اقدام لازم را انجام می دهد.

حجت الاسلام ایزانلو اظهار داشت: در استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی با ۲۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستای دارای سکنه، در مجموع هزار و ۱۷۳ باب مسجد دایر است که از این تعداد ۲۰۰ مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده اند و در مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده و همه ساله میزبان و یا محل عبور حدود ۲۰ میلیون مسافر و زائر است.

کد خبر 2499568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha