۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰

حجت الاسلام افشین فر:

کانون های مساجد پایگاه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

کانون های مساجد پایگاه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است

اسفراین- قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: کانون های فرهنگی هنیر مساجد پایگاه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیداحمد افشین فر دوشنبه شب در همایش تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد که به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محل مسجد امام خمینی(ره) اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: مسجد خانه خدا و بندگان پاک خدا است.

وی با بیان این که مساجد پایگاه مبارزه با جنگ نرم دشمن به شمار می روند، اضافه کرد: بر این اساس می بایست با تربیت جوانان مجاهد و متدین، تقویت مساجد و کانون های فرهنگی هنری توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام افشین فر افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن تاسیس شده اند و لازم است این نقش خود را به صورت جدی تری ایفا کنند.

امام جمعه اسفراین نیز در این مراسم گفت: با توجه به فلسفه خلقت که بندگی خدا است، شاه بیت همه اعمال ما انسان ها باید به این سمت و سو باشد.

حجت الاسلام قدیر محمدیان اضافه کرد: در قالب این بندگی خدا نیازهای زیادی هم برای تغذیه روح و هم برای تغذیه جسم نهفته است.

وی افزود: آن چه در اسلام به آن سفارش شده این است که تغذیه روح بالاتر از تغذیه جسم است و اگر تشکل های بیشماری هم در کنار هم باشند و به شکل رقابتی هم عمل کنند نمی توانند نیازهای روحانی انسان را در بندگی خدا ایجاد کنند.

به گفته حجت الاسلام محمدیان در مساجد تشکل های مختلفی از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که مقام معظم رهبری نیز بر توجه به آنها تاکید دارند و همه این تشکل ها برای غنا بخشی به این کار ایجاد شده اند.

وی فلسفه تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را تبدیل شدن به عمران معنوی مساجد بیان کرد و افزود: کانون های مساجد زمینه حضور جوانان در مساجد را فراهم می‌کنند و حضور جوانان در مساجد هم طبیعتا بعد معنوی آن را افزایش می‌دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین نیز در این آیین گفت: ۴۱ کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان وجود دارند که ۸۰ درصد آنها فعال هستند.

رضا ارغیانی اضافه کرد: از مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اسفراین تعداد ۹ کانون در سطح شهر و ۳۲ کانون نیز در مساجد روستاهای شهرستان فعالیت می کنند.

وی قرآن و عترت، نماز و مسجد، خانواده و سبک زندگی و فعالیتهای عمومی و فرهنگی را از عمده ترین محورهای فعالیتی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در اسفراین با با حضور امام جمعه این شهرستان، قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی و اعضای کانون های مساجد اسفراین برگزار شد و در آن از هشت نفر از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان تجلیل شد.

 

کد خبر 2515309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha