۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹

پرویزی:

زیرساخت های فرهنگی و هنری خراسان شمالی مشكلات جدی دارد

زیرساخت های فرهنگی و هنری خراسان شمالی مشكلات جدی دارد

بجنورد - استاندار خراسان شمالی گفت: متاسفانه زیرساخت های فرهنگی و هنری این استان مشكلات جدی دارد كه امیدواریم در سال جدید بتوانیم بخشی از این مشكلات را مرتفع کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اكبر پرویزی ظهر پنخشنبه در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر به مناسبت هفته هنر اتقلاب اسلامی حوزه هنری خراسان شمالی اظهار داشت: بزرگترین هنر انقلاب اسلامی مردم داری است و طبق شعار سال نیز صداقت و رفتار درست مسئولین با مردم خود یک هنر است.

وی با اشاره به اینكه دولت یازدهم به حوزه هنر و فرهنگ توجه ویژه دارد و اعتباراتی برای ایجاد شرایط مناسب فرهنگی و هنری در نظر گرفته است، گفت: زیرساخت های فرهنگی و هنری استان مشكلات جدی دارد كه امیدواریم در سال جدید با تامین اعتبار بخشی از مشكلات رفع شود.

پرویزی افزود: در شرایطی كه دولت با مشكلات اقتصادی مواجه است نمی تواند تمام مسائل را در مدت زمان اندکی حل كند.

وی گفت: هم اكنون هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان وجود دارد كه به دلیل كمبود منابع مالی پروژه ها برای اتمام و تكمیل اولویت بندی شدند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی همچنین با بیان اینكه خراسان شمالی به عنوان گنجینه معرفت ها و قومیت ها از عرصه های فرهنگی و هنری غنی از جمله موسیقی و هنرهای محلی بسیاری برخوردار است، افزود: به منظور تقویت موسیقی و هنرهای محلی استان و گسترش آن در جامعه، حمایت های لازم صورت می گیرد.

وی در خصوص ایجاد سینمای جدید در استان نیز اضافه كرد: این امر امكان پذیر نیست چراكه هیچ کسی از بخش خصوصی آمادگی ساخت سینما در این استان را ندارد و دولت نیز نمی خواند در این زمینه به عنوان سرمایه گذار اقدام کند.

استاندار خراسان شمالی تصریح كرد: اگر سرمایه گذاری برای ایجاد سینما در استان اعلام آمادگی كند زمین، پروانه تاسیس و انشعابات به صورت رایگان داده می شود اما باید سرمایه گذار از این امكانات در قالب سینما استفاده كند.

وی به برخی مشكلات موجود در حوزه كتاب نیز اشاره كرد و گفت: كتاب های زیادی منتشر می شود اما باید فرهنگ كتاب و كتابخوانی در جامعه به خوبی تبیین شود.

پرویزی همچنین از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۴ برای ایجاد اشتغال پایدار در استان خبر داد.

استاندار خراسان شمالی در پایان این دیدار افزود: اهالی فرهنگ و هنر به منظور دریافت اعتبار برای انجام اقدمات موثر در حوزه فرهنگ و هنر باید تا پایان اردیبهشت ماه جمع بندی های لازم را انجام دهند تا اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

کد خبر 2529808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha