۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۰۲

امیر پوراسماعیل:

اتحاد نیروهای مسلح عامل تقویت اعتماد به نفس ملی است

اتحاد نیروهای مسلح عامل تقویت اعتماد به نفس ملی است

بجنورد- جانشین فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتقای اتحاد و قدرت نیروهای مسلح کشور، عامل تقویت اعتماد به نفس ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر هادی پوراسماعیل صبح شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی به مناسبت بیست و نهم فروردین ماه، سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی، اظهار کرد: گرامیداشت روز ارتش یکی از مهم ترین و ارزشمندترین اقداماتی به شمار می رود که در راستای حفظ صلح و آرامش در کشور صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: گرامیداشت این روز آمادگی نیروهای مسلح کشور را برای مقابله با تهدیدات دشمن بالا برده و حضور سربازان و فرماندهان به‌منظور دفاع از ملت و کشور، ثبات و امنیت را افزایش می ‌دهد.

مراسم روز ارتش در بجنورد

امیر پوراسماعیل با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا توهم بازگشت قریب الوقوع به کشور را در سر می پروراند و به فکر انحلال ارتش بود، افزود: با وجود اقدامات و تلاش های دشمنان خارجی و داخلی امام خمینی(ره) با درک درست شرایط و نیازها، در ۲۹ فروردین ۵۸  با صدور پیامی تاریخی، سنگ بنای ارتش جمهوری اسلامی را نهاده و با نامگذاری این روز به نام ارتش، روح عزت و اقتدار را بر پیکره ارتش و ارتشیان دمید.

به گفته وی بیست و نهم فروردین هر سال فرصتی ارزشمند بوده تا با تأمل پیرامون دستاوردهای ارتش، کارنامه این نهاد را در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی این آب و خاک مورد بررسی قرار دهیم.

امیر پوراسماعیل با بیان این که هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع از کشور، ملت و انقلاب اسلامی مصداق بارز دلاوری های نیروهای ارتش و نیروهای مسلح است، افزود: تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در عرصه دفاع از انقلاب و کشور، سند روشنی از میزان مجاهدت های ارتشیان در این زمینه به شمار می رود.

مراسم روز ارتش در بجنورد

به گفته جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا دستاوردهای ارتش و نیروهای مسلح در حوزه دفاعی بیانگر اقتدار و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران و مرهون فداکاری های نیروهای مسلح و ارتش است.

وی اظهار داشت: امروز اتحاد موجود در بین نیروهای مسلح ارتش و سپاه و تقویت روز افزون این وحدت در راستای ارتقای اقتدار دفاعی کشور، عامل تقویت اعتماد به نفس ملی است.

امیر پوراسماعیل گفت: ارتش و نیروهای مسلح کشور به واسطه اتحاد کم نظیر خود امروز به عنوان حص حصین انقلاب و نظام اسلامی نقش آفرینی کرده و روز به روز نیز مسیر افتخار و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کرده و فتح قله های ترقی را فتح می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رژه نیروهای مسلح خراسان شمالی به مناسبت سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی، همزمان با سراسر کشور در مرکز و سایر شهرهای استان برگزار شد.

مراسم روز ارتش در بجنورد

در مراسم محوری گرامیداشت روز ارتش در بجنورد، يگان‌هاي نمونه تیپ مستقل ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش خراسان شمالی، سپاه حضرت جوادالائمه(ع)، بسیج، مرزبانی و نیروی انتظامی خراسان شمالی از مقابل قرآن كريم، جایگاه و تمثال حضرت امام(ره) و رهبر معظم رژه رفته توان نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 2536495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha