۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۶

آیت الله شاهچراغی:

حق شهدا ادا نشدنی است/ شهدا پرورش‌یافته دست معلمان

حق شهدا ادا نشدنی است/ شهدا پرورش‌یافته دست معلمان

سمنان - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به نقش تأثیرگذار شهدا در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حق شهدا در اسلام ناب محمدی (ص) جزو حقوق ادا نشدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی صبح چهارشنبه در آیین نواختن زنگ ایثار در دبیرستان شاهد سمنان، با بیان اینکه حق شهدا در اسلام ناب محمدی (ص) جزو حقوق ادا نشدنی است، گفت: در کنار حق شهدا که مسیر رسیدن به سعادت را به خوبی به ما نشان دادند، حق پدر و مادر و همچنین حق معلمان نیز ادا نشدنی است.

وی افزود: در کنار حق شهدا که مسیر رسیدن به سعادت را به خوبی به ما نشان دادند، حق پدر و مادر و همچنین حق معلمان نیز ادا نشدنی است.

شهدا پرورش‌یافته پدر و مادر و معلمان خوب خود بودند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، حق معلمان را بسیار بزرگ دانست و گفت: همه باید به معلمان احترام بگذاریم و قدردان زحمت های آنان باشند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه شهدا پرورش‌یافته پدر و مادر و معلمان خوب خود بودند و باید نقش آن‌ها در مسیر رسیدن به این سعادت به خوبی بررسی شود، خاطرنشان کرد: اگر شهدا توانستند در این مسیر قدم بردارند، به دلیل نقش بسیار مهم خانواده و معلمان آن‌ها بود؛ چرا که آن‌ها مسیر حق را به شهدا نشان دادند.

وی با بیان اینکه باید قدردان ایثار و از خودگذشتگی‌های شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس باشیم، افزود: امیدواریم بتوانیم رضایت شهدا را جلب کنیم؛ چرا که همه ما آرامش و استقلال کنونی خود را مدیون شهدای انقلاب اسلامی هستیم و این دین باید به خوبی ادا شود.

سمنان

یادواره شهدا، بازگوکننده رشادت و از خودگذشتگی بزرگ مردان عرصه جهاد و شهادت است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مقام معظم رهبری در نشان دادن راه درست اسلام حقیقی تصریح کرد: باید از فرمان‌های رهبری به خوبی اطاعت کنیم تا بتوانیم در مسیر شهدا قدم برداریم و ادامه ‌دهنده راه آنان باشیم.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا و کنگره ها و ... علاوه بر اینکه وظیفه ما است افزود:  برگزاری این مراسم ها در حقیقت بازگوکننده رشادت، ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی بزرگ مردان عرصه جهاد و شهادت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تصریح کرد: دشمن قسم خورده اسلام بر علیه ایران جنگ فرهنگی به راه انداخته اند و بهترین کاری که می توان در برابر خنثی کردن جنگ نرم دشمن و در سنگر مبارزاتی با این جنگ فرهنگی انجام داد این برنامه هاست.

آیت الله شاهچراغی افزود: نسل امروز ما باید با اهداف، زندگی و سیره شهدا آشنا و الگو و سرمشقی برای نسل های آینده باشند.

وی تاکید کرد: امروز کشور هر چه دارد از خون شهداست و باید طوری رفتار کنیم که شهدا از ما راضی باشند.

سمنان

انقلاب اسلامی متعلق به کسانی است که دلشان برای آزادی می تپد

استاندار سمنان نیز در این آئین با اشاره به اینکه امروزه انقلاب اسلامی فقط متعلق به ایران نیست، گفت: انقلاب اسلامی متعلق به کسانی است که دلشان برای آزادی می تپد.

محمد وکیلی با بیان اینکه صدور ارزش های انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا ممکن شد، گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی در حوزه های مختلف مرهون خون شهداست.

وی با اشاره به ایثار و جانفشانی شهدای دوران دفاع مقدس در اوج دوران جوانی، خاطرنشان کرد: شناخت اسلام و دشمن و اطاعت از رهبر معظم انقلاب وظیفه سنگین جوانان امروز کشور است.  

هیچ قدرتی در دنیا جلودار پیشرفتهای ایران اسلامی نیست

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه امروز هیچ قدرتی در دنیا جلودار پیشرفتهای ایران اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: دانشمندان هسته ای ایران که جوان ترین دانشمندان هسته ای جهان هستند، ادامه دهنده راه و مسیر شهدا هستند.

وکیلی با اشاره به رمز لبیک یا شهید گفت: شهدا امروز برای ملت عظمت آفریدند و ما هم امروز صدای آنها را پاسخگو هستیم و راهشان را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس با ایثار، از خودگذشتگی و حضور ملت ایران در مقابل استکبار جهانی به پایان رسید، افزود: بیش از ۲۰۰هزار شهید حاصل سالهای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.

وکیلی خاطرنشان کرد:  این شهدا را در آن زمان تقدیم انقلاب کردیم تا عظمت، آزادی، استقلال دین و تمامیت ارضی ما حفظ شود.

سمنان

حاصل ۸سال دفاع مقدس صدور انقلاب اسلامی و ارزش های انسانی است

استاندار سمنان همچنین حاصل ۸سال دفاع مقدس را صدور انقلاب اسلامی و ارزش های انسانی دانست و افزود: امروز استکبار همه تلاش خود را می کند که از پیشرفت اخلاقی و انسانی پیشگیری کند.

وکیلی با اشاره به نقش مهم ایران در جهان، یاد آور شد: حمله نظامی به کشور مسلمان یمن همزمان با مذاکرات هسته ای ایران، با اجازه استکبار و برای کسب رضایت ایادی آنها در منطقه اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: مشکل آمریکا با ایران به خاطر بمب هسته ای نیست بلکه به خاطر توسعه روحیه اسلام خواهی و ظلم ستیزی است که به عنوان ارزش انقلاب اسلامی به آزادیخواهان جهان منتقل می شود.

مقام عالی دولت در استان سمنان با بیان اینکه آن چه امروز استکبار از آن بیم دارد و نگران است اسلام است، اظهار کرد: اسلام می خواهد در مقابل زیاده خواهی مستکبران بیاستد و به همین دلیل مستکبران ترس عجیبی نسبت به اسلام دارند.

وکیلی با اشاره به اینکه امروز جوانان مسئولیت سنگینی در جامعه دارند، گفت: جوانان باید دشمنان را خوب بشناسند و شناخت عمیقی نسبت به اسلام داشته باشند تا با این شناخت بتوانند راه شهدا را به خوبی ادامه دهند.

سمنان

استان سمنان ۱۳۴ شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این استان ۶۲۲شهید دانش‌آموز دارد، گفت: استان سمنان ۱۳۴ شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده است که اسلام مدیون خون شهدا است.

محمد رضا جهان، با یادآوری اینکه سه هزار شهید در استان سمنان هستند که از  این تعداد ۶۲۲ شهید دانش آموز بودند، خاطرنشان کرد: این استان ۱۳۴ شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب کرده که اسلام مدیون خون شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین افراد بودند، افزود: معلمان تربیت کنندگاه شهدا بودند و با زحماتی که برای آنان کشیدند، آنها توانستند در راه انقلاب این قدم بزرگ را بردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه علم، تقوا و یادگیری است که ما را به سمت شهادت رهنمون می کند تصریح کرد: باید پیرو وصیت نامه های شهدایمان باشیم.

جهان با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی در جای جای دنیا به گوش می رسد، گفت: مدیریت هسته ای رهبر انقلاب اسلامی باعث شده تا امروز افتخارات زیادی نسیب ایران شود.

سمنان

حضور مسئولان استانی و شهرستانی در نواختن زنگ ایثار

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم(عج)، سردار محمدرضا میرزایی فرمانده نیروی انتظامی، جمعی از خانواده های شهدا و مسوولان استان و شهرستان سمنان در آئین نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت حضور داشتند.

برنامه های کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با نواخته شدن زنگ ایثار و شهادت آغاز شد و امروز با اجرای برنامه کاروان میثاق دانش آموزان با شهدا و حرکت نمادین اعزام رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل توسط دانش آموزان در سمنان ادامه می یابد.

گردهمایی ۶۰۰ نفره روحانیان، برنامه با نوای کاروان، همایش کودکان و نوجوانان، برگزاری شب شعر و خاطره، اجلاسیه شهدای دانشجوی استان در دانشگاه سمنان، گردهمایی جامعه زنان و گردهمایی رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس استان از بخش های مختلف کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان است.

شهیدان حسن شاطری، حسن شوکت پور، هاشم ساجدی، محمود اخلاقی، محمدابراهیم همتی، سیدحسن شاهچراغی، سیدابوالقاسم داوود الموسی دامغانی، سیدکاظم موسوی، مرتضی شادلو، سیداحمد نبوی چاشمی، علیرضا بیطرف، غلامحسین بسطامی، سید کاظم کاظمی، و منصور جلالی ۱۴ شهید شاخص و ملی استان سمنان هستند.

کد خبر 2565006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha