۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵

از سوی دامداران گرمه ای/

۲ رأس بره میش وحشی تحویل محیط زیست خراسان شمالی شد

۲ رأس بره میش وحشی تحویل محیط زیست خراسان شمالی شد

بجنورد- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: دو رأس بره میش وحشی از سوی دو دامدار شهرستان گرمه به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شد.

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، از تحويل دو رأس بره ميش وحشي به اداره محيط زيست شهرستان گرمه در خراسان شمالي خبر داد و افزود: این دو بره وحشی توسط دو نفر از دامداران این شهرستان به محیط زیست تحویل داده شدند.

وی اضافه کرد: دو رأس بره میش وحشی در دو منطقه جداگانه در ارتفاعات غرب شهرستان گرمه وارد گله گوسفندان اهلی شده و به همراه گله به دامداری آمده بودند.

به گفته مطهری متأسفانه تلاش ها براي يافتن مادر اين بره های وحشی بي نتيجه بود و اين دامداران دوستدار حيات وحش، بره های نوزاد را به اداره محيط زيست شهرستان گرمه تحويل دادند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه حال عمومي اين دو بره ميش وحشي خوب بوده و اکنون توسط يکي از دوستداران حيات وحش به طور موقت نگهداري مي شود.

بره میش وحشی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در خاتمه گفت: با توجه به فصل زاد و ولد حيات وحش از عموم مردم تقاضا مي شود در صورت مشاهده نوزادان حيات وحش مراتب را به ادارات محيط زيست اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار آن شامل سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

در این استان ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور، ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری، کرکس مصری و... در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

البته برخی از دیگر گونه‌های حیات وحش خراسان شمالی نظیر کل و بز، آهو، عقاب، پلیکان پاخاکستری و... نیز در رده بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در رده گونه های آسیب پذیر طبقه بندی شده اند.

کد خبر 2569849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha