۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۸:۱۷

رئیس تعاون اداره كل آموزش و پرورش:

۱۵۵ مدرسه خراسان شمالی برای اسكان مسافران تابستانی مجهز شدند

۱۵۵ مدرسه خراسان شمالی برای اسكان مسافران تابستانی مجهز شدند

بجنورد - رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش خراسان شمالی از تجهیز ۱۵۵ مدرسه این استان برای اسكان زائران و مسافران در تابستان امسال خبر داد.

احمد آذری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به منظور اسكان زائران و مسافران در تابستان امسال، تاکنون ۸۶۳ كلاس درس در ۱۵۵ مدرسه شهرستان های مختلف این استان ساماندهی و تجهیز شده اند.

وی با اشاره به اینكه ستاد اسكان استان در مدارس برای تابستان آماده استقبال از فرهنگیان، كاركنان دولت و سایر اقشار است، گفت: تعرفه پذیرش مسافران در مدارس با توجه به امكانات هر سطح الف، ب و ج، توسط ستاد مركزی اعلام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به نحوه ارائه خدمات در ۸۶۳ كلاس درس این استان اظهار داشت: خدمات و تجهیزات ارائه شده در مدارس به مسافران در سه گروه مجهز، نیمه مجهز و عادی دسته بندی شده است.

به گفته وی برای اسكان زائران و مسافران تابستانی در مدارس استان، ۴۲۰ كلاس مجهز، ۲۴۸ كلاس نیمه مجهز و ۱۷۵ كلاس عادی، آماده استفاده و بهره برداری است.

آذری تصریح كرد: ۱۹۵ نفر از عوامل اجرایی آموزش و پرورش خراسان شمالی امور مربوط به پذیرش، اسكان و خدمات دهی به مسافران تابستانی را انجام می دهند.

وی افزود: تمام این افراد آموزش های لازم در این خصوص را گذرانده اند.

رئیس اداره تعاون آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: تابستان سال گذشته بیش از ۴۴ هزار نفر مسافر و زائر در هفت پایگاه آموزش و پرورش این استان اسكان داده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با ۹۱۱ هزار نفر جمعیت در مسیر دو قطب زیارتی شرق (مشهد مقدس) و قطب سیاحتی شمال کشور قرار دارد و همه ساله در ایام نوروز و به ویژه تابستان میلیون ها مسافر و زائر از این مسیر تردد می کنند.

کد خبر 2769396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha