۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۲

کاروان تدبیر و امید در ایستگاه نوزدهم؛

همه برای دیدار آمده اند/ گنجینه فرهنگ هادر انتظار ورود رئیس جمهور

همه برای دیدار آمده اند/ گنجینه فرهنگ هادر انتظار ورود رئیس جمهور

بجنورد- کاروان دولت تدبیر و امید در نوزدهمین سفر استانی خود میهمان مردم خراسان شمالی، خطه باب الرضا(ع) شده و مردم میهمان نواز این استان از صبح امروز برای استقبال از رییس جمهور به خیابانها آمده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ۲۴ خرداد، دومین سالگرد تولد دولت یازدهم، کاروان دولت تدبیر و امید میهمان سرزمین آفتاب، خطه باب الرضا(ع) و استان خراسان شمالی شده است، امروز آن روزی است که استقبال مردم میهمان نواز این استان از رییس جمهور محبوب، به بلندای غرور قامت کشیده و در تاریخ این منطقه ماندگار خواهد شد.

خراسان شمالی با داشتن قومیت ها و گویش ها و زبان های متنوع از مدت ها پیش همدل و همزبان برای دیدار با رییس جمهور لحظه شماری می کند و از صبح امروز مردم مرکز این استان به سوی خیابان های مسیر حرکت کاروان دولت تدبیر و امید و ورزشگاه تختی، محل برگزاری دیدار مردمی روان شده اند.

زن و مرد و پیر و جوان همه و همه می روند تا بار دیگر حضور پر شور و وحدت خود را به جهانیان اثبات کرده و حمایت خود را از دولتمردان به تصویر بکشند.

چه آن پیرزن و پیرمرد و جوانی که می گویند می رویم که بشنویم و شنیده شویم و چه آن کودکی که با سن کم خود غم پدر و دست های خسته مادر را به خوبی می فهمد و امید به تدبیر دولت یازدهم دارد.

همه می روند تا حرف های رییس جمهور خود را از چند قدمی بشنوند و در این میان می دانند که دولت نیز آمده تا از نزدیک مردم خراسان شمالی را ببیند و حرفهایشان را بشنود.

امروز همه برای دیدار آمده اند، مردم استان خراسان شمالی اعم از کرد و ترک و تات و ترکمن و فارس به صحنه آمده اند تا بار دیگر بر عهدی که ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ با حجت الاسلام روحانی بستند مهر صحه بگذارند. از مأمور سفیدپوشی که با رویی گشاده و لبخندی بر لب رانندگان خودروها را راهنمایی می کند تا بانوی بنفش پوشی که دو سال پیش در سفر تبلیغاتی حجت الاسلام روحانی به بجنورد سراپابنفش، کلید به دست به استقبال آمده بود و امروز نیز بنفش پوش البته بدون کلید منتظر ورود رییس جمهور نشسته بود.

همه افرادی که امروز برای استقبال و دیدار با رییس جمهور به میدان آمده اند، هر کدام به میزان درد و دل خود، حرف هایی برای گفتن، گوش هایی برای شنیدن و دست هایی برای گره گشایی نیاز دارند، گره گشایی از تار و پود مشکلات صنعت کاران و بافندگان و هنرمندان خراسان شمالی، گره گشایی به مقدار مرحمی برای دست های هنرمند و بافنده زن ایلیاتی که سال های عمر خود را در تنیدن طرح و نقش زیبای فرش ایرانی صرف کرده و اکنون ثمره آن را در چشم های کم سو و دست های پر درد خود می بیند.

گره گشایی از راه های مواصلاتی بین برخی شهرهای استان خراسان شمالی که به دلیل وجود خطر زیاد به جاده مرگ شهرت یافته اند و روزی نیست که در این محور(بجنورد- جنگل گلستان) عزیزی از دست نرود و خانواده ای داغدار نشوند.

جوانان به دیدار رییس جمهور آمده اند، تا بشنوند و شنیده شوند از اینکه معضل بیکاری آتشی شده بر نیروی جوانی شان و چه ظرفیت ها و زیرساخت های صنعتی و کشاورزی که به دلیل نبود اهرم لازم و مدیریت مناسب برای حرکت، مسکوت مانده اند و آنان برای کار به سوی شهرهای کلان کشور سرازیر می شوند.

نبود سرمایه و پشتیبان مالی لازم چه بسیار از صنعتگران و هنرمندان استان را در زمره افراد بیکار برده است اما این مردم رنج کشیده و امتحان پس داده همچنان امیدوارند و در صحنه، می گویند باز دریا می شویم و در استقبال از رییس جمهور حماسه خلق می کنیم به این امید که دولت یازدهم برای این استان تدبیر ویژه بیاندیشد.

کودک شمع فروش از محله ای آمده که جزء محلات حاشیه نشین شهر بجنورد است، محلاتی که یک سوم جمعیت مرکز استان را در خود جای داده اند و در آنها نه از تاب و سرسره خبری هست و نه مکانی ورزشی و تفریحی وجود دارد.

بر روی کودکان و ساکنان مناطق حاشیه ای مرکز استان خراسان شمالی فقر فرهنگی و اقتصادی سایه ای بلند افکنده و این افراد زیر سایه سنگین فقر به سختی روزهای خود را شب می کنند.

کودکانی که شاید کمی توجه مسئولان، آینده خاکستری شان را روشن کند و از این محلات تنیده در فقر و بدبختی افراد مؤفقی به جامعه معرفی شوند، افرادی که با تلاش و پشتکار با بسیاری از کمبودها دست و پنجه نرم کرده و از لحاظ اجتماعی و اقتصادی رشد کرده اند.

همچنین اعتیاد به مواد مخدر در خراسان شمالی معضل تاسف باری است که حل آن نیاز به رسیدگی اساسی دارد، چرا که بی توجهی یا سهل انگاری در رابطه با این بحران، تبعاتی غیرقابل جبران خواهد داشت.

شناخت جزییات و مسائل و مشکلات و پتانسیل های خراسان شمالی و تصویب طرح ها و پروژه های مناسب برای این استان در سفر امروز کاروان دولت تدبیر و امید می تواند فرصتی برای پیشرفت این خطه از ایران اسلامی باشد اما باید توجه داشت که مردم خراسان شمالی منتظر تصویب و اجرای سریع طرح های عمرانی و زیرساختی هستند نه آن که تنها مصوباتی بر روی کاغذ پیاده شده و اجرای آنها برای سال های طولانی به محاق رود چرا که به راستی "به عمل کار برآید به سخندانی نیست" و نیز "دو صد گفته چون نیم کردار نیست".

کد خبر 2778168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha