۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲

از آغاز فصل خرید گندم؛

۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

۲۲ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون حدود ۲۲ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان این استان خریداری شده است.

محمدابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، از خرید حدود ۲۲ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خراسان شمالی خبر داد و افزود: از آغاز خرید گندم از کشاورزان استان در نیمه خردادماه تاکنون بیش از ۱۶ هزار تن گندم از سوی کمیسیون های شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت بیش از پنج هزار تن گندم نیز در مراکز تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید از گندم کاران خراسان شمالی خرید شده و بر این اساس مجموع خرید گندم در استان تاکنون به حدود ۲۲ هزار تن رسیده است.

سهرابی با بیان این که در این راستا تاکنون بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از وجوه گندم خریداری شده از کشاورزان به حساب های آنها در بانک کشاورزی واریز شده است، افزود: بخش اندکی از مطالبات کشاورزان گندم کار استان در این زمینه باقی مانده که به زودی واریز می شود.

وی با اشاره به این که اکنون ۱۴ مرکز خرید گندم در خراسان شمالی فعال است، اظهار داشت: تعداد و پراکندگی مراکز خرید گندم در روستاهای استان به گونه ای است که از تردد مسافت زیاد از سوی کشاورزان و ایجاد صف های طولانی در مراکز خرید جلوگیری می کند.

سهرابی با بیان این که امسال قیمت مصوب خرید گندم با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید دو درصد هر کیلوگرم هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شده است، افزود: پیش بینی می شود امسال در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار تن گندم از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شود.

کد خبر 2785486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha