۸ تیر ۱۳۹۴، ۸:۴۹

مدیرعامل شرکت غله خراسان شمالی:

۱۴ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران خراسان شمالی پرداخت شد

۱۴ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران خراسان شمالی پرداخت شد

بجنورد- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون بیش از ۱۴ میلیارد تومان بهای گندم خریداری شده به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

محممدابراهیم سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از آغاز فصل خرید گندم از کشاورزان خراسان شمالی در نیمه خردادماه تاکنون در مجموع بیش از ۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وی افزود: این میزان گندم از سوی  کمیسیون های شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی و نیز مراکز تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید از گندم کاران استان خریداری شده است.

سهرابی اضافه کرد: در قبال خرید این میزان گندم تاکنون ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از بهای محصولات خریداری شده از کشاورزان استان به حساب های آنها در بانک کشاورزی واریز شده است.

به گفته وی البته گندم کاران خراسان شمالی هنوز هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان طلب بابت فروش گندم های خود به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان دارند که این مطالبات نیز به زودی پرداخت می شود.

وی با اشاره به این که امسال ۱۴ مرکز خرید گندم در خراسان شمالی فعال است، اظهار کرد: در سال جاری قیمت مصوب خرید گندم با افت مفید چهار درصد و افت غیر مفید دو درصد هر کیلوگرم هزار و ۱۵۰ تومان تعیین شده است.

سهرابی تصریح کرد: به دلیل کیفیت بالای گندم تولیدی خراسان شمالی، میانگین پرداختی به ازای هر کیلوگرم گندم در استان از هزار و ۱۵۵ تومان به هزار و ۱۶۴ تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تاکنون بیشترین میزان خرید گندم در خراسان شمالی مربوط به شهرستان مانه و سملقان بوده که با ۲۰ هزار تن گندم در صدر جدول فروش قرار دارد.

سهرابی با اشاره به این که امسال ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی زیر کشت گندم قرار دارد، افزود: پیش بینی می شود از این سطح ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت و از این میزان گندم برداشتی در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان خریداری شود.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی یادآور شد: پارسال ۷۸ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده بود.

کد خبر 2789867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha