۲۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷

در سال جاری؛

میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی ۹۰ درصد بیشتر شد

میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی ۹۰ درصد بیشتر شد

بجنورد- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال جاری میزان خرید گندم مازاد از کشاورزان این استان به نسبت سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش یافت.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به پایان فصل خرید گندم مازاد از کشاورزان خراسان شمالی، اظهار کرد: در این سال زراعی در مجموع ۱۳۸ هزار و ۵۶۶ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان خرید گندم به نسبت سال گذشته ۸۹ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: این افزایش نتیجه تلاش مناسب و به موقع کشاورزان و رعایت اصول به زراعی است.

یوسفی در مورد پرداخت مطالبات گندم کاران استان نیز تصریح کرد: تاکنون تقریبا تمامی مطالبات کشاورزان گندم کار خراسان شمالی پرداخت شده و مابقی نیز در دست پرداخت است.

وی یادآور شد: در سال زراعی گذشته در مجموع ۳۱۹ هزار تن گندم و جو از سطح کشتزارهای این استان برداشت شد که از این میزان ۲۴۰ هزار تن گندم و ۷۹ هزار تن جو بود.

به گفته یوسفی در سال زراعی ۹۴-۹۳ در مجموع ۵۵ هزار هکتار از کشتزارهای آبی و ۱۰۳ هزار هکتار از کشتزار های دیم خراسان شمالی زیر کشت گندم رفت.

وی ادامه داد: همچنین امسال هشت هزار و ۵۰۰ تن گندم بذری نیز در خراسان شمالی تولید شد که این امر نیز نسبت به پارسال افزایش دوبرابری داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر گندم بذری آماده تحویل به کشاورزان برای کشت در سال زراعی جاری بوده و این گندم های بذری نیز با توجه به نوع اقلیم های متفاوت در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد كه از اين سطح سالانه ۳۱۰ هكتار زير كشت محصولات زراعي مي رود.

کد خبر 2944639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha