«پل سن‌لوئیس‌ری» به بازار نشر آمد

«پل سن‌لوئیس‌ری» به بازار نشر آمد

رمان «پل سن‌لوئیس‌ری» نوشته تورنتون وایلدر با ترجمه علیرضا دوراندیش توسط انتشارات افراز منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات افراز، «پل سن‌لوئیس‌ری» رمانی است که باعث تثبیت تورنتون وایلدر در ادبیات امریکا شده است. این کتاب که در سال  ۱۹۲۸برنده جایزه پولیتزر بهترین رمان شده است دارای ۵ بخش با عنوان «شاید یک حادثه»، «مارکسا دی مونته مایور»، «استبان»، «عمو پیو» و «شاید یک قصد» است.

به گفته مترجم این کتاب، با وجود این‌که «پل سن لوئیس ری» سبک روایی بسیار خاصی دارد که بیشتر به ادبیات امریکای لاتین نزدیک است، با دورن‌مایه فلسفی عرفانی‌‌اش قرابت کم‌نظیری نیز با ادبیات و فرهنگ فارسی و شرقی دارد.  دوراندیش در این کتاب از خواننده خواسته است که موخره نویسنده را که به درک بهتر پیام و درون‌مایه داستان و همچنین یادگیری شیوه خواندن و نوشتن کمک می‌کند با دقت بیشتری بخواند.

این مترجم توضیحات اضافی درباره اسامی و اشارات نویسنده را که در متن اصلی اثر وجود ندارد، برای اطلاعات بیشتر خوانندگان کتاب در قالب پاورقی در این کتاب آورده است.

تورنتون وایلدر داستان‌ نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی است. او در سال ۱۹۳۸ با خلق نمایشنامه معروف خود «شهر ما»، موفق به دریافت جایزه پولیتزر شد. او قبل از آن در سال ۱۹۲۷ رمانی جنجال‌برانگیز با عنوان «پل خلیج سن لوئیس ری» را به رشته تحریر درآورد که به تقابل سرنوشت، عدالت و نوع‌پرستی می پردازد. از آخرین رمان‌های او، می توان به «روز هشتم» به سال ۱۹۶۷ اشاره کرد.

داستان این رمان، سرنوشت ۵ مسافری است که از روی پلی که به استواری شهرت دارد می‌گذرند و ناگهان پل می‌شکند و این ۵ نفر به خلیج سقوط می کنند. داستان حالتی روایت‌گونه دارد و کشیشی به نام «برادر جانیپر» راوی آن است که سرنوشت تک‌تک قربانیان را روایت می‌کند و سعی در شرح عملکرد قدرت الهی در سرنوشت آدمی دارد. تورنتون وایلدر در سال ۱۹۶۲ اولین نشان افتخار ملی ادبی را در مراسمی خاص در کاخ سفید دریافت کرد.  

کتاب «پل سن لوئیس ری» با ۱۶۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت با بهای ۱۱۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2786610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha