۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۹:۲۳

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

زمینه استفاده بیشتر از توانمندی معلولان در جامعه فراهم شود

زمینه استفاده بیشتر از توانمندی معلولان در جامعه فراهم شود

بجنورد- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر استفاده بیشتر از توانمندی معلولان در جامعه، گفت: باید نهادهای متولی از جمله بهزیستی به معلولان احساس شخصیت و مسئولیت بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، شب گذشته در دیدار با مدیرکل و معاونان بهزیستی خراسان شمالی که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: نبايد در جامعه روحيه معلولان از بین برود بلکه لازم است به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که به آنها احساس شخصيت و مسئوليت داده شده و از توان آنها استفاده شود.

وی افزود: وجود ۱۶ هزار معلول در استان موضوع مهمي است كه بايد به آن توجه داشت چرا که معلولان افرادي هستند كه به هر دليلي دچار نقص عضو شده اند و نبايد روحيه آنها را از بين برد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به اينكه بهزيستي يكي از نهادهايي است كه اقدامات آن در راستاي كاهش پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در جامعه ستودني است، گفت: كاهش طلاق در جامعه نمونه اي از اقدامات مناسب اين نهاد حمايتي است.

وي با بيان اين كه يكي از حساس ترين اقدامات بهزيستي آموزش كودكان در مهدهاي كودك است تصريح كرد: اگر كودكان امروز با نماز و قرآن آشنا شوند به طور حتم در آینده جامعه سالمي خواهيم داشت.

مدير كل بهزيستي خراسان شمالي نيز در اين ديدار با اشاره به برخي اقدامات بهزيستي استان طي سال گذشته افزود: فعالیت های سازمان بهزيستي در راستاي ارائه خدمت به افراد كم درآمد، معلولين، زنان سرپرست خانوار و افرادي كه به نوعي نيازهاي خاص دارند انجام مي شود.

رضا اله وردي با بيان اينكه حدود ۱۰ درصد جمعیت استان شامل ۷۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات بهزيستي خراسان شمالی قرار دارند، گفت: ۸۰ درصد خدمات اين سازمان به صورت تخصصي و ۲۰ درصد به صورت حمايتي به جامعه هدف ارائه مي شود.

وي افزود: پيراپزشكي، كاردرماني، گفتار درماني، مشاوره، مهارت هاي زندگي و ... از جمله خدماتي است كه در مراكز تحت پوشش بهزيستي استان به جامعه هدف ارائه مي شود.

اله وردي با اشاره به اينكه در حال حاضر ۴۸۰ مركز غيردولتي تحت نظارت بهزيستي در خراسان شمالي فعاليت دارند، گفت: در دومين روز از هفته بهزيستي نيز چهار مركز غيردولتي ديگر نيز در شهرستان بجنورد راه اندازي شد.

وي افزود: همچنين بهزيستي خراسان شمالي در ۱۵ مركز نگهداري از كودكان بي سرپرست و بد سرپرست، ۴۵ مركز توانبخشي و ۱۶ مركز كاهش آسيب هاي اجتماعي ارائه خدمت مي کند.

مديركل بهزيستي خراسان شمالي با بیان این که يكي از اقدامات موثر بهزيستي در راستاي كاهش طلاق است، گفت: در این راستا طي سال گذشته چهار هزار پرونده طلاق از دادگستري به بهزيستي استان ارجاع شد که با مداخله به موقع مددكاران بهزیستی، از اين تعداد ۳۰ درصد يعني ۴۴۰ پرونده منجر به سازش شد.

وي يكي از دغدغه هاي بهزيستي خراسان شمالي را طلاق توافقي عنوان كرد و افزود: بايد در پيشگيري از افزايش طلاق توافقي فرهنگ سازي هاي بسياري صورت گیرد.

اله وردي همچنين از فعاليت ۲۸۰ مهد كودك روستايي و شهري در استان خبر داد و اظهار داشت: ۸۰ هزار كودك در اين مهدها که با نظارت بهزیستی اداره می شوند، آموزش هاي لازم را فرا می گیرند.

کد خبر 2857614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha