۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی؛

۶۰ روستای خراسان شمالی با تانکر آبرسانی می شوند

۶۰ روستای خراسان شمالی با تانکر آبرسانی می شوند

بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر به علت خشکسالی به اهالی ۶۰ روستای این استان با استفاده از تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید روشن روان صبح پنج شنبه در جمع مدیران عضو کمیته بحران آب خراسان شمالی، با اشاره به وضعیت آبرسانی به روستاهای این استان، اظهار کرد: در خراسان شمالی ۶۰۷ روستا با افزون بر ۳۱۹ هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند که این رقم بیش از ۷۰ درصد از جمعیت روستایی استان را شامل می شود.

وی با بیان این که اکنون ۳۱ مجتمع آبرسانی فعال در شهرستان های مختلف خراسان شمالی وجود دارد، اضافه کرد: در سفر اخیر هیئت دولت به استان نیز ۴۵ میلیارد تومان برای ۱۱ مجتمع آبرسانی به شرکت آبفار استان اختصاص یافت.

روشن روان در ادامه با اشاره به اثرات خشکسالی بر وضعیت آب روستایی خراسان شمالی، اظهار داشت:  اگر چه سال گذشته به دلیل خشکسالی به ۱۴۸ روستای استان با استفاده از تانکر آبرسانی می شد اما با اقدامات انجام شده امسال این تعداد به ۶۰ روستا کاهش یافته است.

وی حفر چاه های جدید، جابجایی چاه ها، تقویت پمپ چاه ها، تکمیل مجتمع های آبرسانی و برخورد جدی با انشعابات غیرمجاز را از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده و برنامه های پیش روی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای جلوگیری از هدررفت آب ذکر کرد.

روشن روان با اشاره به این که آبرسانی سیار به روستای متأثر از خشکسالی در زمینه تامین آب مصرفی خود دچار مشکل شده اند، با استفاده از امکانات دولتی و بخش خصوصی صورت می گیرد، افزود: از ۶۰ روستایی که به این طریق آبرسانی می شوند؛ ۱۳ روستا در شهرستان مرزی راز و جرگلان، ۱۰ روستا در هر یک از شهرستان های مانه و سملقان و بجنورد، شش روستا در شیروان، پنج روستا در هریک از شهرستان های فاروج و گرمه و چهار روستا نیز در شهرستان جاجرم واقع شده اند.

به گفته وی در این راستا از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه چهار هزار و ۲۶۱ نوبت تانکر آب با ظرفیت ۱۸ هزار و ۸۴۱ متر مکعب برای روستاییان این مناطق حمل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹۳ روستای این استان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت، در پی کاهش باران و پیامدهای خشکسالی با تنش آبی مواجه اند.

کد خبر 2864349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha