۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۵۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اوقات فراغت فرصتی طلایی برای نوجوانان و جوانان است

اوقات فراغت فرصتی طلایی برای نوجوانان و جوانان است

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خرساان شمالی با اشاره به اهمیت اوقات فراغت برای فرزندان و بانوان خانه دار گفت: استفاده صحیح از اوقات فراغت در تکامل انسان ها نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی افزود: دین مبین اسلام به همه جوانب زندگی انسان ها توجه دارد چنانکه در حدیثی قدسی با تقسیم شبانه روزبه سه زمان کار، عبادت، خانواده وتفریح، براهمیت برنامه ریزی ولزوم اختصاص قسمتی ازشبانه روزبه خانواده وتفریحات سالم وسازنده تاکید کرده است.

وی اظهار داشت: حساسیت نداشتن به اوقات فراغت، بی تفاوتی و کم اهمیت دادن به آن می تواند آسیب ها و انحرافات فراوانی را به بار آورد.

حجت الاسلام خادمی با با بیان این سخن امام صادق(ع) که انسان اگربه کاری مشغول نباشد از فرط خوشی و بیکاری و بیهودگی به کارهایی دست می زند که ضررش بر او و نزدیکانش بسیار است، تصریح کرد:  تربیت دینی در مفهوم فراگیر خود به معنای آموزش و پرورش دینی است که می تواند کلیدی ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال جامعه دینی ایفا کند.

وی افزود: هرگونه کاستی یا قصور در این امر، موجب بروز اختلالات، انحرافات اجتماعی و ناهنجاری های جبران ناپذیر خواهد شد.

حجت الاسلام خادمی با تاکید بر توجه خانواده به ایجاد روابط عاطفی با فرزندان بیان داشت: ارتباطی عاطفی خانواده با فرزندان، روش و فنون تربیت فرزند و میزان همدلی والدین با فرزندان می تواند در شکل دهی آینده آنان تاثیر گذار باشد.

وی روابط والدین با فرزندان را یکی از مهمترین عوامل شکل دهنده احساسات و اخلاقیات کودکان و نوجوانان ذکر کرد و گفت: راهنمایی های والدین در مورد گذراندن صحیح اوقات فراغت و تفریحات سالم و مفید آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر 2871863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha