۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۴۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

بالاترین میزان خسارت سیلابهای اخیرخراسان شمالی به بخش کشاورزی بود

بالاترین میزان خسارت سیلابهای اخیرخراسان شمالی به بخش کشاورزی بود

بجنورد- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بالاترین میزان خسارت سیلاب های اخیرخراسان شمالی به بخش کشاورزی و کمترین آن به منابع طبیعی استان بود.

حسین عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: جاری شدن سیلاب در پنجشنبه شب گذشته در برخی از شهرستانهای این استان از جمله شهرستانهای مانه و سملقان، گرمه،  راز و جرگلان و بجنورد خسارات زیادی را به مزارع، تاسیسات زیر بنایی راهها و مسکن وارد کرد.

وی اظهار داشت: گرچه پیش بینی وقوع سیلاب از سوی اداره کل هواشناسی این استان و اطلاع سانی مناسب در این استان، موجب کاهش بار مشکلات و خسارات مالی و جانی شد، اما بر اساس گزارشات و برآوردهای انجام شده در مورد میزان خسارات وارده، بخش های کشاورزی، راه و مسکن، منابع طبیعی و ... بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال خسارت دید که برای جبران آن باید اعتبارات  مورد نیاز تخصیص داده شود.

عظیمی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین خسارت سیلاب در بخش کشاورزی با رقمی حدود ۱۵۰ میلیارد ریال و کمترین خسارت در بخش منابع طبیعی با رقمی بالغ بر سه میلیارد ریال رخ داده است.

وی با اعلام برآوردهای انجام شده تصریح کرد: ریز خسارات وارده به بخش ها مختلف کشاورزی، راه و مسکن، منابع طبیعی و ... جهت تامین خسارات وارده شده به سازمان مدیریت بجران کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیلاب روز پنجشبه هفته گذشته در این استان علاوه بر خسارت های مالی فراوانی که به تاسیسات زیربنایی و بخش های کشاورزی و منابع طبیعی وارد کرد، مصدوم شدن ۹ نفر و مرگ سه نفر از هموطنان را به همراه داشت.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر، از نظر وقوع سیل رتبه دوم کشوری را داراست.

کد خبر 2874355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha