۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۳۲

در چهارماهه نخست امسال؛

۸ میلیون دلار محصولات صنعتی از خراسان شمالی صادر شد

۸ میلیون دلار محصولات صنعتی از خراسان شمالی صادر شد

بجنورد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی چهار ماهه نخست امسال بیش از هشت میلیون دلار محصولات صنعتی از این استان به كشورهای خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نیکدل پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درچهار ماهه نخست امسال، ۹۶ هزار و ۹۳۹ تن از محصولات صنعتی خراسان شمالی به ارزش هشت میلیون و ۴۴ هزار دلار به سایر كشورها صادر شده است.

وی اضافه کرد: میزان صادرات محصولات صنعتی استان طی این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی ۴۲.۵ درصد كاهش یافته است.

به گفته نیكدل این در حالی است كه صادرات محصولات مختلف صنعتی استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی نیز ۳۴.۵ درصد كاهش داشته است.

وی افزود: سیمان، فولاد، انواع محصولات پلاستیكی و مصالح ساختمانی عمده محصولات صادراتی خراسان شمالی به شمار می روند.

نیكدل اظهار داشت: در این مدت بیشترین صادرات محصولات صنعتی استان محصولات فولادی به ارزش۲.۶۱ میلیون دلار و وزن ۳.۶۶۶ هزار تن و محصولات پلاستیکی به ارزش ۲.۵ میلیون دلار و وزن ۰.۸۰۷ هزار تن بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین سیمان به ارزش ۲.۴۱ میلیون دلار و وزن ۹۱.۳ هزار تن و سایر محصولات ساختمانی به ارزش ۰.۸۷ میلیون دلار و وزن ۱.۱۶ هزار تن طی این مدت بیشترین میزان صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح كرد: افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان، ترکیه، روسیه، آذربایجان، تاجیکستان از جمله کشورهای هدف صادراتی محصولات صنعتی استان هستند.

کد خبر 2895576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha