۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۴۰

مزارع جدید برق بادی ایران به بهره‌برداری رسید

مزارع جدید برق بادی ایران به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل توانیر از راه اندازی بیش از سه هزار و ۵۸۰ طرح جدید برقی در هفته دولت خبر داد و گفت: مزارع جدید برق بادی ایران در سواحل دریای خزر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش كردي در تشریح مهمترین طرح‌های در دست اجرای صنعت برق ایران، گفت: در هفته دولت ۴ هزار و ۹۸ پروژه برقي افتتاح يا عمليات اجرايي آنها در کشور آغاز شده است، گفت: در مجموع عمليات اجرايي ۵۱۱ پروژه بزرگ برقي دراين هفته کلید خورده است.

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه هزينه اجراي اين طرح ها بیش از ۶۰۳ میلیارد تومان است، تصریح کرد: همچنين تا پايان هفته دولت، ۳ هزار و ۵۸۷ پروژه برقي نيز به بهره برداري خواهند رسيد.

این مقام مسئول افزود: بر این اساس به منظور افزايش ظرفيت توليد و راندمان واحدهاي نيروگاهي، پروژه خريد، ساخت، نصب و راه اندازي سيستم خنك كاري هواي ورودي در دو واحد گازي نيروگاه شهيد رجايي آغاز خواهد شد.

کردی با اشاره به نصب و راه اندازی ۳۴ واحد توربين بادي در مجموع با ظرفیت تولید برق ۶۶۰ كيلووات در گيلان، بیان کرد: علاوه بر این به منظور افزایش تولید برق پاک و تجدیدپذیر، عمليات اجرايي نخستين نيروگاه زمين گرمايي كشور در مشكين شهر آغاز شده است.

وی با اشاره به تهيه نسخه جديد اطلس باد ايران با استفاده از روش‌هاي نوين، تبیین کرد: از سوی دیگر برای حفظ و صیانت از مخازن زیر زمینی آب در کشور،  پروژه استفاده از پساب فاضلاب شهر همدان به منظور استفاده در سامانه خنك كننده نيروگاه شهيد مفتح به طور رسمی افتتاح شده است.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه هفته دولت بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي ايسين در مدار بهره برداری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: هفته جاری چندین پست و شبکه انتقال برق در استان های مختلف کشور به بهره برداری خواهند رسید.

کد خبر 2897469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha